مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره رضوی پایان خرداد ماه است، گفت: بخش ویژه این دوره از جشنواره آشنایی با سیره امام حسن عسکری (ع) است‌.

به گزارش ندای گیلان از رشت، یاسر تقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۸۵ کتابخانه عمومی در استان گیلان اظهار کرد: سرانه زیرساخت کتابخوانی در استان کمتر از حد مطلوب است و با کمبود فضاهای مطالعه مواجه هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه برای هر ۱۰۰ نفر نیازمند ۸ مترمربع فضای کتابخانه ای هستیم افزود: این شاخص برای استان گیلان زیر یک مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه برای هر دو نفر در گیلان یک نسخه کتاب موجود است، تصریح کرد: باید برای تقویت زیرساخت فیزیکی کتابخوانی در گیلان که منجر به تقویت شاخص‌های کتابخوانی می‌شود تلاش بیشتری کنیم.

تقوی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: رویکرد امسال این جشنواره علاوه بر کتاب خوانی آشنایی با سیره اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) است‌.

وی با اشاره به بخش ویژه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: آشنایی با سیره امام حسن عسکری (ع) بخش ویژه این دوره از جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره رضوی پایان خرداد ماه است افزود: علاقمندان می‌توانند از طریق سایت «razavi.samakpl.ir» در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.