معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از آغاز اجرای آزمایشی پرونده الکترونیک درمان در کلینیک ابوریحان خبر داد و گفت: بتدریج اجرای این طرح را در مراکز درمانی دیگر تامین اجتماعی شاهد خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان محمدعلی همتی ، درباره روند پیشرفت اجرای طرح پرونده الکترونیک درمان و حذف دفترچه‌های کاغذی در تهران اظهار کرد: شرایط بخوبی پیش می‌رود، در درمانگاه آزادی نتایج موفقیت آمیز بود و از چندروز گذشته طرح پرونده‌های الکترونیک در کلینیک ابوریحان نیز کلید خورد.

وی افزود: مطابق پیش بینی‌ها و برآوردها جلو رفته‌ایم و سیستم اچ.آی.اس بیمارستانی خوب جواب داده است. نسخه الکترونیک نیز اجرا شده و اشکالات کارت هوشمند نیز مرتفع شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بر اساس پروتکل پیش بینی شده در مراحل بعدی بیمارستانهای بزرگ تر تحت پوشش قرار می گیرند گفت: عملیات مربوط به بازسازی و ارتقای هتلینگ بیمارستانی نیز در حال انجام است.

همتی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره لغو بیمه زندانیان و بروز برخی مشکلات برای دریافت خدمات گفت: معمولا خدماتی که به افراد ارائه می کنیم را ادامه می‌دهیم. در زندان ها مراکز درمانی ویژه وجود ندارد و در درمانگاه ها خدمات اولیه توسط زندان ارائه می‌شود و اگر نیاز به اعمال تخصصی و جراحی وجود داشت آنها را به مراکز درمانی در بیرون زندان می‌برند.

وی ادامه داد: مراکز بیرون نیز کاملا تحت پوشش بیمه‌ها هستند و تا بحال چنین مشکلی را مشاهده نکردیم، با این حال موضدع نیازمند بررسی دقیق تر است که انجام خواهد شد.

ایسنا