یوسفی گفت:شهروندان شریف کوچصفهانی بدون دغدغه و نگرانی از آب کوچصفهان استفاده مطلوب را ببرند ودر خصوص آلودگی آب و یا نامطلوب بودن کیفیت آب جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش سرویس دریافت خبر ندای گیلان،در پی پخش شایعات  و انتشار مطالبی  در خصوص وضعیت  نامطلوب   آب شرب شهر کوچصفهان  بر آن شدیم  تا موضوع  را از طریق  مسئولین  امر پیگیری و نتیجه  را به  اطلاع  عموم  مردم  شریف  کوچصفهان  برسانیم  .

در این  ارتباط طی مصاحبه  ای با کامبیز یوسفی بخشدار کوچصفهان  داشتیم ، ایشان اظهار داشتند ، اداره  آب و فاضلاب شهرستان  رشت  و بخش کوچصفهان   تمامی اقدامات  لازمه  جهت میکروب زدایی و سالم  سازی  آب به  لحاظ عادی شدن از فلزات  سنگین و میکرو المانها ی مضر در دوره های مشخص تعریف  شده  را انجام می دهند و گزارش دوره  ای  اداره  بهداشت  شهرستان  رشت   نیز موید  این  موضوع  می باشد . در این  ارتباط آخرین  گزارش اداره  بهداشت  مربوط به  94/12/20 به  شرح  زیر است.

همانگونه که  مستحضرید  یکی از مهمترین  وظایف  مراکز  بهداشت   که  در راستای حفظ  سلامت  عمومی  جامعه  مطالق   با ضوابط  اعلام  شده   از سوی وزارت منبوع  بصورت  رو تین در حال انجام  می باشد  نظارت  مستمر بر سامانه های  آبرسانی شهری و روستایی  می باشد.
 فلذا یوسفی بخشدار کوچصفهان یوسفی بخشدار کوچصفهان ؛ با ارسال  12برگ  نتایج  آزمایشات  میکروبی و شیمیایی سامانه آبرسانی شهر   کوچصفهان به این  وسیله  نظریه  کارشناسی در خصوص  وضعیت  شبکه  آبرسانی  شهر کوچصفهان   به شرح ذیل بررسی نمود.
1.در سال 94 تعداد 42 نمونه  از شبکه آبرسانی  شهر کوچصفهان   بر داشت  گردیده   که  با توجه   به نتایج  آزمایشات  از نظر  باکتریولوژیکی 100 در صد سالم  بوده  است .
2.در سال 94 تعداد329 مورد کلر سنجی  از شبکه  مذکور انجام  گردیده  که  92 در صد  مطلوب بوده و موارد صفر کمتر از 1 درصد می باشد .
3.با عنایت به  اینکه  شکایت  مصرف  کنندگان غالبا  از وضعیت  ظاهری ،بو طعم  آب می باشد و این   امر از بالا بودن  کدورت، آهن و منگنز موجود در آب منشاء می گردد.
در نتیجه  آزمایش شیمیایی مورخ  27/10/94 حاکی ازمطلوب بودن موارد ذکر شده  می باشد .
 و در این خصوص بخشدار کوچصفهان  با مدرک  و استناد لازمه  خواستار به  پایان  رسیدن این  شایعات  نابجا در سطح  شهر شد و اعلام نمود که  شهروندان شریف کوچصفهانی بدون  دغدغه و نگرانی  از آب کوچصفهان  استفاده  مطلوب را ببرند ودر خصوص آلودگی آب و یا نامطلوب بودن کیفیت آب جای هیچ  نگرانی وجود ندارد.