این گام افتخار آفرین، اگرچه در فرجام برجام بدست آمد ، اما تنها آغاز یک راه بلند است . پرچم افتخار ایران که در این سفر به اهتزاز درآمد باید در عرصه های مختلف مراودات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در اهتزاز باقی بماند . تداوم این حضور عزتمندانه باید در احترام به هر ایرانی […]

این گام افتخار آفرین، اگرچه در فرجام برجام بدست آمد ، اما تنها آغاز یک راه بلند است . پرچم افتخار ایران که در این سفر به اهتزاز درآمد باید در عرصه های مختلف مراودات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در اهتزاز باقی بماند . تداوم این حضور عزتمندانه باید در احترام به هر ایرانی در همه فرودگاه ها و شهرهای جهان تجلی یابد و با حضور تولیدات با کیفیت ایرانی در بازارهای جهان استمرار پیدا کند . زمانی ما می توانیم مردم جهان را به تامل در الگوی زندگی خود فرابخوانیم که نشانه های توفیق خود به آنها نشان داده باشیم .

نخستین سفر اروپائی رئیس جمهور کشورمان که پس از 17 سال و به طور معنی داری پس از سفر رئیس جمهور چین به تهران صورت گرفت، جلوه ای از عزت و سربلندی ایران را به نمایش گذاشت . مسئولان دولتی در هر دو کشور ایتالیا و فرانسه تلاش کردند در ترتیبات و تشریفات سفر، بیشترین احترام را به نماینده ملت ایران نشان دهند و مدیران اقتصادی شرکتهای اروپایی، در تفاهم ها و قراردادهای چند ده میلیارد یوروئی کوشیدند که اهتمام خود در توجه به اولویت های اقتصاد ایران و مشارکت در توسعه توان ملی و ایجاد فرصتهای اشتغال و تولید و صادرات ایران را با امضاء خود ثابت کنند .
همه ایرانیانی که در این سفر بودند چه مسئولان دولتی و چه اعضاء کاروان یکصد نفره فعالان اقتصادی و چه ایرانیان مقیم اروپا که در جلسات دیدار با رئیس جمهور حاضر شدند ، نه فقط در آداب و تشریفات ، بلکه در نگاه و کلام و عمل طرفهای اروپائی ، تغییر را دیدند و احساس احترام به عظمت ملت ایران در دستیابی عزتمندانه به حقوق خود را چشیدند و به ایرانی بودن خود بالیدند .
این سفر که حاصل یک برنامه دوساله بود ، فرصتی شد تا اروپائیان به جای لحن نقد و نصیحت و تهدید و تحریم ، به تمجید و تکریم ایران و ایرانی بپردازند و در مسائل منطقه با ایرانیان به مشورت بنشینند و برای حل مسائل فرهنگی و سیاسی و امنیتی منطقه و جهان به پیام صلح و رشد و استقلال ایران اسلامی گوش فرا دهند.
این گام افتخار آفرین، اگرچه در فرجام برجام بدست آمد ، اما تنها آغاز یک راه بلند است . پرچم افتخار ایران که در این سفر به اهتزاز درآمد باید در عرصه های مختلف مراودات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در اهتزاز باقی بماند . تداوم این حضور عزتمندانه باید در احترام به هر ایرانی در همه فرودگاه ها و شهرهای جهان تجلی یابد و با حضور تولیدات با کیفیت ایرانی در بازارهای جهان استمرار پیدا کند . زمانی ما می توانیم مردم جهان را به تامل در الگوی زندگی خود فرابخوانیم که نشانه های توفیق خود در رشد معنوی و اقتصادی و سیاسی جامعه را به آنها نشان داده باشیم .
سرافرازی ایران در صحنه های جهانی ، ویژه شخص و گروه خاصی نیست . این سربلندی از آن همه ایرانیان و دوستداران ایران اسلامی است . عزت و سرافرازی تنها با انسجام ، انضباط و تلاش پیگیر می تواند تداوم یابد. فرصت حضور گسترده تر در عرصه بین المللی را ، صحنه وحدت و همت ملی کنیم تا شیرینی این عزت ، همگانی و همیشگی شود .