از ابتدای تابستان تاکنون ۱۱ هزار و ۹۳۷ خانوار در بیش از ۱۴۰ مدرسه گیلان اسکان داده شده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: از ابتدای تابستان تا کنون ۱۱ هزار و ۹۳۷ خانوار معادل ۴۸ هزار و ۴۶۳ نفر از امکانات رفاهی مدارس گیلان استفاده کرده اند.
علی حسین زاده با اشاره به اینکه شهرستان‌های بندرانزلی، آستارا، ناحیه ۲رشت، لاهیجان و تالش استان‌های مقصد مسافران فرهنگی بود، گفت: فرهنگیان استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خوزستان، آذربایجان شرقی و اصفهان به ترتیب بیشترین مسافران فرهنگی به گیلان بوده اند.
وی افزود: ۳۴ پایگاه فعال، ۱۶۵ مدرسه، هزار و ۳۵۳ کلاس درس و ۹ مرکز رفاهی به عنوان محل اسکان در نظر گرفته شده است.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به درجه بندی کلاس‌ها بر اساس امکانات پذیرایی، افزود: ۹۰ کلاس ویژه، ۸۴۵ کلاس با درجه الف و ۴۱۸ کلاس با درجه ب آماده اسکان فرهنگیان در گیلان است.
علی حسین زاده گفت: امکانات کلاس‌ها نظیر وسایل سرمایشی و صوتی – تصویری مناسب با توجه به درجه بندی کلاس‌ها در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.
وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام و انتخاب زودتر محل اسکان خود به سامانه ستاد اسکان فرهنگیان، به نشانی eskan.medu.ir مراجعه کرده و با توجه به برنامه سفر خود، محل اقامت را انتخاب کنند.