رئیس اتاق اصناف گیلان: تنها 18 درصد از صنوف در نظام تأمین اجتماعی بیمه خویش‌فرما هستند و 82 درصد از صنوف بیمه نیستند این به این دلیل است که آن واحد صنفی توان پرداخت حق بیمه را ندارد.

به گزارش ندای گیلان،جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره امهال سازمان مالیات به صنوف اظهارداشت: به اصنافی که کسری مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت نکردند تا پایان خردادماه مهلت داده شده تا این مبلغ را پرداخت کنند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه زمانی که اصناف تعطیل شده و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند قطعاً پس از بازگشایی واحدها مشکلات برطرف نمی‌شود افزود: زمانی که صاحب یک واحد صنفی برای یک ماه آینده چکی را به فردی می‌دهد با برنامه‌ریزی این کار را انجام داده و اکنون صنوف در این حوزه با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتاق اصناف گیلان با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر با تعطیلی اصناف تراکنش بانکی آن‌ها و همچنین تراکنش بانکی در نظام پولی کشور کاهش پیدا کرده است گفت: تولید ناخالص داخلی و چرخش اقتصادی در همین تراکنش‌های بانکی خود را نشان می‌دهد.

شکریه با بیان اینکه بسیاری از اصناف اجاره‌دار هستند و در  یک سال اخیر متحمل ضرر و آسیب بسیاری شده‌اند عنوان داشت: اصناف با تمام مشکلاتی که متحمل شده‌اند باز هم نجیبانه همراهی و همکاری داشته‌اند و از آن‌ها کمال تقدیر و تشکر را داریم.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور ابراز داشت: تنها ۱۸ درصد از صنوف در نظام تأمین اجتماعی بیمه خویش‌فرما هستند و ۸۲ درصد از صنوف بیمه نیستند این به این دلیل است که آن واحد صنفی توان پرداخت حق بیمه را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سوبسیدی به‌عنوان کارآفرین برای صنوف در نظر گرفته نمی‌شود افزود: حتی در تعداد معدود صنوفی که مشمول کمک دولت بوده و ۳۰ درصد حق بیمه آن‌ها ۱۰ درصد شده نیز فرد نمی‌تواند نام خود را به‌عنوان کسی که در آنجا کار می‌کند در لیست بیاورد.

رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه توجهی که باید در مورد صنوف لحاظ شود اعمال نمی‌شود اظهار داشت: با یک نگاه حمایتی کوچک ضریب اقتصادی واحدهای صنفی ارتقاء پیدا کرده و اشتغالزایی نیز افزایش پیدا می‌کند.

شکریه تصریح کرد: زمانی که اشتغالزایی در کشور افزایش یابد تمام حوزه‌های رفاه اجتماعی، امنیت، فرهنگ، بزهکاری‌های اجتماعی و ازدواج جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اصناف ظرفیت‌های بسیار روان و جوشانی دارند لذا علاوه بر خوداشتغالی، دگراشتغال نیز بوده و بار مالی را از دوش دولت برمی‌دارند افزود: یک طرح حمایتی کوچک در جامعه اصناف می‌تواند پیامدهای بسیار خوبی را در بر داشته باشد.