به گزارش ندای گیلان، معاون فنی محیط زیست گیلان، با اشاره به اینکه نیاز به یک طرح جامع برای مبارزه با سنل آبی داریم، گفت: امروز ۶۰۰۰ هکتار از تالاب های استان مبتلا به گیاهان مهاجم شده اند. منصور سربازی در جلسه لایروبی تالاب انزلی و اقدامات حوزه بنادر و دریانوردی و مسائل محیط زیستی شهرستان بندرانزلی […]

به گزارش ندای گیلان، معاون فنی محیط زیست گیلان، با اشاره به اینکه نیاز به یک طرح جامع برای مبارزه با سنل آبی داریم، گفت: امروز ۶۰۰۰ هکتار از تالاب های استان مبتلا به گیاهان مهاجم شده اند.

منصور سربازی در جلسه لایروبی تالاب انزلی و اقدامات حوزه بنادر و دریانوردی و مسائل محیط زیستی شهرستان بندرانزلی که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رویکردهای خوب و مثبتی که پیش آمده محیط زیست همه نوع همکاری در راستای زیربنایی و مسائل زیست محیطی با سایر ارگان ها انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: عدم توجه به رعایت اصول اولیه در اجرای پروژه ها و در واقع توجه شرکت ها به منافع اقتصادی و زود سوددهی یکی از عواملی است که طرح های پیش بینی شده با موفقیت انجام نشود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: با توجه به رویکرد جدی شهرستان بندرانزلی در حوزه تالاب انتظار می‌رود تمام سرمایه‌گذاری‌ها اصولی و درست انجام شده و در زمان بندی خودش به نتیجه خواهد رسید.

سربازی اضافه کرد: در سال ۹۵ برای مبارزه با سنبل آبی در تالاب انزلی ۳۲۰ هکتار را پاکسازی کردیم که این امر با حضور مردم، دستگاه‌های دولتی، پدافند غیرعامل، فرمانداری ها، جوامع محلی و سمن ها صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در همان زمان ۳۰۰ هکتار در چمخاله، ۳۰ هکتار در تالاب عینک و ۱۰ هکتار در ملاسرا پاکسازی شد، اما امروز ۶۰۰۰ هکتار از تالاب های استان مبتلا به گیاهان مهاجم شده اند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به اینکه نیاز به یک طرح جامع برای مبارزه با سنل آبی داریم، گفت: تالاب انزلی متعلق به همه مردم دنیاست و جزو کنوانسیون رامسر است و باید با پشتیبانی دقیق و درست کار کنیم.

سربازی با اشاره به اینکه یک دستگاه دروگر از کانادا وارد شده و اکنون در حال مهندسی معکوس است، تاکید کرد: علاوه بر اینها شرکت‌ها باید برنامه درست بدهند تا بتوانیم از طریق همه امکانات فیزیکی، انسانی و تکنولوژی و تجهیزات روز با آسیب سنبل آبی مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶  مدیریت تالاب انزلی را تحت عنوان مدیریت اکولوژیکی تالاب انزلی همسو کردیم، افزود: دستگاه هایی که می توانند کمک کنند و افرادی که صاحب نظر هستند و طرح هایی جهت رفع مشکل تالاب دارند، برنامه ها را در این کمیته مطرح می کنند.

منبع