معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: صنعت، معدن و تجارت گیلان بیش از ۵۵ درصد اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آرش فرزام صفت در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان صمت استان گیلان با اشاره به اینکه صنعت سهم ۲۶.۳ درصدی در اشتغال استان دارد، ادامه داد: ارزش افزوده بخش صنعت برای استان گیلان ۲۰.۴ درصد است.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد با وجود اینکه گیلان در بحث واحدهای کوچک و بزرگ فعال بوده و صنعتی نیست اما بخش صنعتی برای این استان اشتغال آفرین بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه اصناف با فعالیت ۱۲۰ هزار واحد صنفی سهم زیادی از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است، گفت: صنعت، معدن و تجارت گیلان بیش از ۵۵ درصد مجموع اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۳۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان گیلان فعال است، ادامه داد: متأسفانه ۵۷۰ واحد نیز غیر فعال هستند که نیازمند حل موانع و مشکلات هستند.

همدلی و تعامل برای رفع دغدغه‌های مردم

در ادامه این مراسم سرپرست جدید سازمان صمت گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های دلق پوش رئیس سابق این سازمان، اظهار کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت گیلان با مشکلات زیادی دست به گریبان است.

تیمور پورحیدری با تأکید بر انجام اقدامات عملیاتی و میدانی و کار جهادی برای حل این مشکلات، گفت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و تقویت حوزه صمت گیلان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با همدلی و تعامل دو سویه در راستای رفع دغدغه‌های مردم استان گیلان گام‌های مؤثری می برداریم.