فرماندار رشت گفت: در طول هفته دولت، ۳۴۳ پروژه عمرانی و تولیدی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ندای گیلان: سید عیسی با اشاره به اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام توسط دولت در دو سال گذشته اظهار کرد: دولت در کنار اتمام پروژه‌ها وضعیت بهبود کسب و کار در جامعه را پیگیری می‌کند.
وی به افتتاح ۱۰ واحد تولیدی با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در دهه فجر سال گذشته در رشت اشاره کرد و افزود: هفته دولت سال گذشته با بهره‌برداری از پروژه‌های تولیدی برای ۳۵۰ نفر شغل ایجاد شد.
مهدوی با بیان اینکه درآمد دولت به دلیل اعمال تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: دولت با توجه به کاهش درآمد از اتمام پروژه‌های عمرانی عقب‌نشینی نداشته و شاهد سرعت قابل‌توجهی در اتمام پروژه‌ها هستیم.
فرماندار رشت از افتتاح ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در مدت دو سال گذشته در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: دولت در کنار اتمام پروژه‌ها در ایجاد شور و نشاط سیاسی در جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته است.
وی به اجرای برنامه جریان‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی در رشت اشاره کرد و گفت: دولت تلاش داشته جامعه را از دو قطبی شدن بیرون آورد و جریان اعتدالی فعال شده است.
مهدوی اعتدال را روش سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: اعتدال ارزش اخلاقی محسوب می‌شود و باید به عنوان فرهنگ در جامعه مورد توجه باشد.
فرماندار رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، یادآور شد: هفته دولت امسال تعداد ۳۴۳ پروژه با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان در رشت افتتاح می‌شود.
وی تعداد ۳۳۲ پروژه را مربوط به بخش دولتی خواند و اظهار کرد: پروژه‌های مذکور با اعتبار ۲۶۲ میلیارد و ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه تعداد ۱۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۸ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی افتتاح می‌شود.
مهدوی با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال ۱۰ درصد نسبت به اعتبارات هفته دولت سال گذشته در رشت کاهش داشته است، تصریح کرد: امسال تعداد پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت ۵۰ درصد افزایش داشته است.
فرماندار رشت تعداد ۱۶۳ پروژه را مربوط به فصل عمران، مسکن شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از ۲ هزار و ۱۴۲ واحد مسکن مهر، جدول‌گذاری و بهسازی و آسفالت معابر شهری شهرهای تابعه، احداث ایستگاه آتش‌نشانی، روکش آسفالت، اجرای طرح هادی، ساماندهی گلزار شهدای رشت، بازسازی و اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهری، توسعه دیتای مخابرات و… جزو پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در رشت است.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۳۵ پروژه در فصل رفاه و تامین اجتماعی است، بیان کرد: هفته دولت امسال طرح حمایتی مادر و کودک و احداث ۱۳۴ واحد مسکن مددجویان روستایی توسط کمیته امداد (ره)، بهزیستی و سپاه ناحیه مقداد رشت به بهره‌برداری می‌رسد.
مهدوی از افتتاح دو واحد کارخانه شالی‌کوبی مدرن در هفته دولت در رشت خبر داد و گفت: هفته دولت امسال تعداد هفت پروژه احداث مدرسه، بازسازی مدرسه، تکمیل سالن ورزشی مدرسه و اجرای مقاوم‌سازی مدارس در رشت به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار رشت با بیان اینکه سیستم خودکار هوا‌شناسی هفته دولت امسال در این شهرستان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد سه پروژه مرمت مسجد «حاج صمدخان»، ساماندهی و تعمیر پل تاریخی «مورغانه پورد» و ساماندهی و تعمیر مسجد «مستوفی» توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در رشت افتتاح می‌شود.
وی بهره‌برداری از ۱۱ پروژه صنعتی را از جمله طرح‌های افتتاحی هفته دولت در رشت برشمرد و یادآور شد: شرکت «گیل‌راد شمال»، «رضوان کارتن»، «مشعل گس‌تر راد» و احداث و توسعه زیرساخت‌های شهرک سپیدرود از پروژه‌های افتتاحی در رشت هستند.