سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه خودروسازان نیاز دارند که هر چه سریع‌تر محصول تولیدی خود را بفروشند و وجود تعدادی خودرو در پارکینگ خودروسازها احتکار نیست، گفت:به زودی ۳۲ هزار دستگاه خودرو تکمیل و آماده تحویل می‌شود.

حسین مدرس‌خیابانی، سرپرست وزارت صمت عصر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صادرات مواد لبنی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل آن با ۳۰ درصد افزایش به ۱/۱ میلیارد دلار رسیده است که پیش‌بینی می‌شود، امسال نیز شاهد افزایش بیشتری باشیم.

 مدرس خیابانی افزود: فعالیت یک واحد صنعتی موفق حاصل یک کار و تلاش شبانه‌روزی است؛ ایجاد یک واحد صنعتی یک تأثیر امکان ناپذیر از فرهنگ منطقه دارد، فرهنگ و مناسبات منطقه و فعالیت‌های صورت گرفته در این منطقه نشان می‌دهد، حمایت از کار وتولید و تلاش برعمده مسائل اجتماعی، سیاسی و… منطقه غالب بوده و دارای موفقیت است.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر این واحد تولیدی موفق بیان کرد: در شرایطی که بیماری کرونا در فعالیت‌های اجتماعی کشور اثرگذار بوده، این واحد صنعتی نه تنها تولید را تعطیل نکرده، بلکه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با حفظ و اقدامات ایمنی سلامت، کنترل بهداشتی پرسنل، افزایش تولید هم داشته باشد، این یک فرهنگ است  وباید القاء شود، کشور در هر شرایطی به تولید نیاز دارد و با تقویت بخش تولید می‌توان به رشد و شکوفایی دست یافت.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه جهش صادرات بدون جهش تولید امکان پذیر نیست، تاکید کرد: با حمایت و پشتیبانی از دستگاه‌های ستادی و همت واحدهای تولیدی می‌توان، بازارهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای شمال دریای خزر را به دست آورد و شاهد افزایش صادرات لبنیات و کالاهای ایرانی بود، ما می‌توانیم بازارهای منطقه را  به دست بگیریم.

وی راه‌اندازی واحدهای تولیدی صنعتی راکد و نیمه فعال را یکی از اقدامات عملی برای جهش تولید در سال جاری بر شمردو گفت: در حال حاضر در قریب به هزار واحد شهرک صنعتی موجود در کشور، بالغ بر ۵۰ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ مستقر هستند که از این تعداد نزدیک به ۱۰ هزار واحد راکد و غیر فعال‌اند؛ تلاش می‌کنیم با تفکیک استانی و رفع موانع تولید این واحدها هرچه سریع‌تر فعال شوند، این بزرگ‌ترین مأموریت وزارت صمت در سال  جهش تولید است.

 مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود تعداد زیادی خودرو در پارکینگ خودروسازها بیان کرد: خودروسازان نیاز دارند که هر چه سریع‌تر محصول تولیدی خود را بفروشند، وجود تعدادی خودرو در پارکینگ خودروسازها احتکار نیست، با هماهنگی به عمل آمده با گمرک و ترخیص قطعات مورد نیاز خودروها که هنوز موفق به تولید آن‌ها در داخل نشده‌ایم به زودی ۳۲ هزار دستگاه خودرو تکمیل و آماده تحویل می‌شود.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه بازار همچنان تشنه است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال رفع خلاهای موجود در این زمینه هستیم، خودروسازها هم در تلاش هستند با افزایش بهره‌وری و جلوگیری از افزایش قیمت، محصولات خود را عرضه کنند و در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده، خودروها به بازار عرضه می‌شود.