مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی ۲ موزه جدید در استان خبر داد و گفت: توسعه گردشگری یکی از راه‌های توسعه اقتصادی‌ استان گیلان محسوب می‌شود.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،مسعود حلاج‌پور  با بیان اینکه موزه سنجش و اندازه‌گیری گیلان و موزه اسناد و تاریخ دبیرستان ماندگار شهید دکتر بهشتی رشت راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی می‌تواند در توسعه گردشگری، اشتغالزایی و رشد اقتصادی مؤثر باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان توسعه گردشگری را یکی از راه‌های توسعه اقتصادی استان تلقی کرد و ابراز داشت: شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی، بوم‌گردی‌ها و اماکن پذیرایی نیز از دیگر راهکارهای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

حلاج‌پور از امضای تفاهمنامه راه‌اندازی موزه سنجش و اندازه‌گیری و موزه اسناد و تاریخ دبیرستان شهید دکتر بهشتی رشت بین میراث‌فرهنگی و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: اتاق شمالی مسجد قدس این دبیرستان جهت ایجاد موزه سنجش و اندازه‌گیری و فضای دیگری در داخل آن برای احداث موزه اسناد و تاریخ اختصاص پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه فضاهای بلااستفاده نظیر مدارس زمینه و فرصت خوبی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و هنرمندان برای راه‌اندازی مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری است تصریح کرد: گردشگری از جمله مزیت‌های استان گیلان برای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود بنابراین باید بسترهای لازم تحقق این امر را به خوبی فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ضمن اعلام خبر ثبت ملی سه اثر میراث ناملموس شهرستان شفت بیان داشت: شهرستان شفت دارای قدمت تاریخی و فرهنگی بسیار غنی‌ است و انتظار داریم با مساعدت و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی روند توسعه شهرستان با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

حلاج‌پور با اشاره به اینکه استان گیلان ذخایر فرهنگی بی‌نظیری دارد نگهداری، حفاظت و صیانت از این گنجینه‌های فرهنگی پرارزش را بسیار پراهمیت تلقی کرد و افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از تمام ابزارها و ظرفیت‌های موجود برای صیانت و پاسداری از میراث ناملموس استان استفاده می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اهمیت حفظ ارزش‌های اجتماعی، سنت‌ها، آداب و رسوم، روش‌ها و جنبه‌های کارکردهای انسانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با یک برنامه‌ریزی دقیق و مستمر برای تحقق اهداف اشاره شده تلاش می‌کند.