آزمون کارشناسی ارشد در رشت در حوزه های دانشگاه گیلان، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور و در شهرستان لاهیجان در دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان ،نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون ها گفت: افزون بر ۲۱ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد در این استان با هم رقابت می کنند.

دکتر ارسلان دمیرچی  اظهار داشت: این آزمون صبح روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده در ۲ حوزه امتحانی در رشت و لاهیجان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: آزمون کارشناسی ارشد در رشت در حوزه های دانشگاه گیلان، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور و در شهرستان لاهیجان در دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در روز اول برگزاری این آزمون، پنجشنبه هفته جاری حدود ۹ هزار داوطلب، جمعه با شرکت نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ نفر و شنبه نیز با رقابت هشت هزار داوطلب در حوزه های یاد شده با هم رقابت می کنند.

دمیرچی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در گیلان برگزار می شود، اضافه کرد: حوزه های امتحانی در این استان با توجه به شرایط کرونا امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته و فاصله فیزیکی رعایت می شود.

وی اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی بر عهده داوطلبان آزمون است لذا همراه داشتن ماسک از سوی داوطلبان الزامی است و از حضور داوطلب بدون ماسک خودداری می شود.

دمیرچی خاطر نشان کرد: پذیرش موبایل و کیف از سوی مجریان آزمون ممنوع است لذا داوطلبان از آوردن این وسایل خودداری کنند یا آنها را در وسیله نقلیه خود بگذارند.

وی بیان داشت: استفاده از استامپ برای اثر انگشت نیز حذف شده و از داوطلبان بازدید فیزیکی دستی انجام نمی شود و برای این کار کیت الکتریکی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ساعت هشت صبح درهای حوزه های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد بسته و آزمون ساعت هشت و نیم برگزار می شود از داوطلبان خواست تا با توجه به شرایط آب و هوایی و موضوع ترافیک به موقع در محل آزمون حضور یابند.