دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: داوطلبانی که در این مرحله موفق به دریافت تأیید صلاحیت خود از هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها نشده اند چهار روز برای اعتراض و ارائه مستندات به هیئت نظارت استان فرصت دارند.

به گزارش ندای گیلان،مجید هاشم پور  با اشاره به اینکه هزار و ۶۸۶ داوطلب به فرآیند اجرایی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در استان گیلان راه یافتند، اظهار کرد: از این تعداد بعد از بررسی‌های انجام شده از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت صلاحیت هزار و ۳۳۵ نفر تأیید شد.

وی با بیان اینکه این میزان معادل ۷۹ درصد داوطلبان است، افزود: صلاحیت ۲۱ درصد داوطلب معادل ۳۵۱ نفر در این هیئت‌ها احراز نشده است.

دبیر ستاد انتخابات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه نتایج بررسی‌ها روز گذشته از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام شده است، گفت: داوطلبانی که در این مرحله موفق به دریافت تأیید صلاحیت خود از هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها نشده اند چهار روز برای اعتراض و ارائه مستندات به هیئت نظارت استان فرصت دارند.

وی همچنین مدت بررسی اعتراضات داوطلبان در هیئت نظارت استان ۱۳ روز و از ۹ تا ۲۱ اردیبهشت عنوان و اضافه کرد: هزار و ۷۵۹ داوطلب برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۵۳ شهر گیلان نام نویسی کرده بودند که ۷۳ داوطلب انصراف دادند.