رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیش بینی برداشت بیش از ۱۹۰ هزار تن کیوی از باغات استان، گفت: بیش از ۶۰ هزار تن از این محصول صادر می شود.

به گزارش ندای گیلان،مسعود الماسی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود شش هزار و ۷۰۰ هکتار باغ کیوی در استان گیلان، اظهار کرد: پیش بینی شده از این باغ‌ها ۱۹۰ هزار تن کیوی امسال برداشت شود.

وی با بیان اینکه این میزان کیوی توسط هفت هزار و ۵۲۰ باغدار برداشت خواهد شد، گفت: پیش بینی شده با توجه به وضعیت مطلوب در میزان برداشت‌ها ۶۰ درصد این محصول صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ارزش کیوی‌های صادراتی ۵۰ میلیون دلار است، ادامه داد: این میزان کیوی به کشورهای گرجستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه، هند و عراق صادر خواهد شد.

الماسی به رتبه دوم استان گیلان در تولید کیوی در کشور اشاره و تصریح کرد: پیش بینی‌ها نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی برداشت کیوی از باغات استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۸۵ باب سردخانه با ظرفیت نگهداری ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن کیوی دارد، افزود: برداشت کیوی از اوایل مهر آغاز می‌شود و تا نیمه دوم آبان ادامه دارد.