استاندار گیلان گفت:به واسطه گزارش اعلامی و براساس تعهد ایجاد اشتغال دستگاههای اجرایی برای 15 هزار نفر در امسال، تا امروز در استان گیلان 17 هزار و 500 شغل قطعی در سامانه رصد به ثبت رسیده که نشانگر عملکرد 117 درصدی بوده و این آمار قابل مشاهده و پیگیری است.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز حضور داشت، با بیان اینکه به واسطه امنیت و آرامش اجتماعی  ناشی از همدلی، همکاری و وحدت موجود میان خادمان به ملت در دستگاه های اجرایی، قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اقدامات مهمی در استان به ثمر نشست؛ افزود: طرح های بزرگ و مهم دیگری نیز در حوزه های عمرانی، اقتصادی، اشتغال و در راستای توسعه در حال اجراست.

وی با اشاره به افتتاحیه های صورت گرفته طی هفته های گذشته و نیز روزهای پیش رو تا پایان سال جاری در گیلان توسط رئیس جمهوری و وزیران گفت: در نخستین ماه های سال آینده نیز پروژه های مختلفی در حوزه عمرانی، اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی با همت و تلاش خدمتگزاران به مردم در بخش های مختلف دولتی، خصوصی و تعاونی تکمیل و به بهره برداری می رسند.

نماینده عالی دولت در گیلان به نامگذاری سال ۹۹ تحت عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب در راستای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی و تلاش های هدفمند و اثربخش صورت گرفته طی امسال اشاره و خاطرنشان کرد: به واسطه گزارش اعلامی و براساس تعهد ایجاد اشتغال دستگاههای اجرایی برای ۱۵ هزار نفر در امسال، تا امروز در استان گیلان ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل قطعی در سامانه رصد به ثبت رسیده که نشانگر عملکرد ۱۱۷ درصدی بوده و این آمار قابل مشاهده و پیگیری است.

استاندار گیلان با اشاره به بررسی اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای استان و تصویب ۲۶۱ روستا در سال ۱۳۹۹ و هدف‌گذاری ۳۳۰ روستا در سال ۱۴۰۰ گفت: ایجاد اشتغال در روستاها یکی از سیاست های جدی دولت در سال های اخیر بوده  و براین مبنا توفیقات خوبی نیز در سال جاری به دست آمده است.

وی این موفقیت ها را حاصل تلاش دولت، مردم، بخش خصوصی و دست اندرکاران حوزه اشتغال دانست و ابراز امیدواری کرد تا روزهای پایانی سال نیز شاهد افزایش تعداد اشتغال استان باشیم.

وی به شیوع کرونا و آسیب ها و فشارهای وارده به تمامی دستگاه های دولتی، غیردولتی، بخش خصوصی و اشتغال اشاره و اضافه کرد: در این بخش فشار مضاعفی بر پیکره دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت وارد آمد که با فداکاری های کادر درمان، بارزترین جلوه های ایثار در تاریخ این ملت به ثبت رسید.

استاندار گیلان بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بخش دولتی و خصوصی در جهت تکمیل طرح های عمرانی به ویژه حوزه سلامت، درمان و بهداشت و تجهیز مراکز درمانی تأکید کرد و گفت: توجه رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به گواه آمار به این حوزه طی سالیان گذشته بی بدیل بوده است.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی باید تمامی دستگاه ها در کنار هم با ایستادگی و مقاومت یاریگر باشند، گفت: علیرغم تمامی محدودیت های موجود باید با بهره گیری از منابع انسانی موجود و ارتقاء استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک گامی موثر در جهت صرفه جویی هزینه ها برداشته شود.

دکتر زارع به بررسی برنامه عملیاتی علم، فناوری و نوآوری نیز اشاره کرد و افزود: استان گیلان به واسطه ظرفیت های غنی در منابع انسانی، نخبگان تحصیلکرده و دانشگاهیان می تواند پشتوانه ای برای تأمین نیازهای علمی و پژوهشی سایر استان ها نیز باشد.

وی بر ضرورت همکاری مضاعف دانشگاهیان و دانش پژوهان و توجه به مسائل مرتبط با توسعه استان تأکید و تصریح کرد: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی توجه به پژوهش های صورت گرفته برپایه فناوری های دانش بنیان است و در این خصوص باید از پژوهش های انجام گرفته طی سالیان گذشته نیز بهره ببریم.

نماینده عالی دولت در استان، یکپارچگی اقدامات علمی – پژوهشی از یک مسیر و تبعیت از اسناد بالادستی به ویژه سند آمایش سرزمینی گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با محوریت ستاد سرمایه گذاری در فناوری های پیشران، فناوری های های نوین برپایه اقتصاد دانش بنیان را باید به پیش ببریم.

وی بهره گیری از اقدامات علمی صورت گرفته توسط مراکز تحقیقاتی موجود در گیلان براساس محصولات تولیدی را موثر دانست و گفت: عملیاتی شدن تحقیقات پژوهشی در پیشرفت و توسعه استان ، اثربخش است.

استاندار گیلان توجه به سند آمایش سرزمینی استان و استفاده از ظرفیت های گوناگون شهرستان ها بر مبنای قابلیت های منطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد و افزود: سند آمایش سرزمینی باید برای تمامی مدیران یک مبنای عملی باشد.

وی محور سند آمایش سرزمینی گیلان را سبزآبی عنوان کرد و گفت: از طریق توسعه صنایع پاک می توانیم شاهد تحرک بیشتری در استان به ویژه در شهرک های صنعتی و توسعه اشتغال باشیم.

دکتر زارع با تأکید براینکه جذب اعبارات عمرانی به روزهای پایانی سال مالی موکول نشود، گفت: با تقویت حوزه نظارت و بازرسی دستگاه، بررسی عملکرد اداره های استانی و شهرستانی و کارکنان ابتدا توسط خود دستگاه و سپس توسط سازمان های دیگر صورت گیرد.