سرپرست بانک کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بانک کشاورزی استان گیلان در بخش اشتغال روستایی تاکنون حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است افزود:در حال حاضر اعتباری که برای گیلان در مرحله اول در نظر گرفته شده است حدود 16 میلیارد تومان است.

سرپرست بانک کشاورزی استان گیلان اظهار داشت:  بانک کشاورزی در راستای رسالت خویش در خصوص ایجاد اشتغال، تفاهم‌‌نامه‌هایی را با کمیته امداد امام خمینی منعقد کرده است که در دو بخش اشتغال پایدار روستایی و همچنین تبصره ۱۶، تسهیلاتی را به مددجویان و کارآفرینان برای ایجاد اشتغال پرداخت می‌کند.

طاهری با بیان اینکه بانک کشاورزی استان گیلان در بخش اشتغال روستایی تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است افزود: به‌صورت سالانه اعتباراتی برای اشتغال‌زایی به بانک کشاورزی ابلاغ می‌شود.

سرپرست بانک کشاورزی استان گیلان گفت: در حال حاضر اعتباری که برای گیلان در مرحله اول در نظر گرفته شده است حدود ۱۶ میلیارد تومان است که معرفی شهرستانی صورت پذیرفته است و در حال پرداخت این تسهیلات به کارآفرینان هستیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی که بانک کشاورزی برای اجرای آنها تسهیلاتی را پرداخت کرده است نظارت کامل دارد گفت: تسهیلاتی که در بخش اشتغال‌زایی روستایی توسط این بانک پرداخت می‌شود دارای کارمزد ۴ درصد است.

طاهری افزود: ۲ سال دوران سازندگی، ۶ ماه تنفس و ۷ سال پرداخت اقساط این تسهیلات به‌طول می‌انجامد و طرح تسهیلاتی که در قالب تبصره ۱۶ پرداخت می‌شود نیز دارای کارمزد ۴ درصد بوده و یکسال دوران سازندگی و ۵ سال دوران پرداخت اقساط آن است.

تسنیم