۱۱ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در شهرستان‌های املش و آستانه‌اشرفیه کشف و ضبط شده است.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ باقر رجبی ویسرودی، فرمانده انتظامی شهرستان املش گفت: ماموران انتظامی حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه کامیون خاور حامل بار چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او به کشف ۵ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق از نوع افرا و توسکا در بازرسی از این خودرو اشاره کرد و افزود: در این رابطه ۲ متهم ۳۹ و ۵۸ ساله دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان املش تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را ۹۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان به صورت مستمر ادامه دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از کشف ۶ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پاسگاه‌های دهکا و دهشال حین گشت زنی در جاده‌های روستایی به ۲ دستگاه خودروی باری نیسان حامل بار چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۶ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا و پلت سفید کشف شد، افزود: در این راستا ۲ متهم ۵۱ و ۵۴ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان منتقل شدند، بیان داشت: کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را ۱۲۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب با اعلام اینکه قطع درختان باعث تخریب طبیعت و بروز آسیب‌های زیست محیطی می‌شود، تصریح کرد: منابع طبیعی از مواهب الهی برای استفاده عموم است و همه باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.