مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان گفت:بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با شیوع بیماری کووید ۱۹ از ابتدای اسفندماه به عنوان یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی تعیین شد که بیش از ۱۰هزار بیمار سرپایی کرونایی ویزیت و از این تعداد نزدیک به ۱هزار بیمار کووید ۱۹ بستری شدند.

به گزارش ندای گیلان،شهدی نژاد، مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با تبریک ۲۵ تیرماه روز تامین اجتماعی به جامعه کارگری ، کارفرمایی ، کارکنان درمانی و بیمه‌ای سازمان به ویژه کادر ایثارگر درمانی که با همت و پشتکار در شرایط سخت در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به بیماران خدمات رسانی کردند، گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در درمان مستقیم دارای یک بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت و دو پلی کلینیک تخصصی شماره یک رشت و انزلی و ۱۰مرکز درمانی در شهر‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، لوشان، تالش، اسالم و آستارا است و در درمان غیر مستقیم از طریق دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی با بیش از ۲۳۰۰ موسسه درمانی طرف قرار داد است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) رشت در سال ۹۸ به بیش از ۱۷هزار بیمار بستری خدمات درمانی رایگان ارائه کرد، افزود:همچنین پارسال در این بیمارستان نزدیک به۸ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی انجام گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه تعداد مراجعه به پزشکان در مراکز درمانی ملکی استان در این مدت بالغ بریک میلیون و ۸۶۰هزار نفر بوده است، گفت: بیش از ۲میلیون و۵۰ هزار نفرنیز از خدمات پاراکلینیکی مراکز درمانی ملکی استان بهره‌مند شدند.

شهدی نژاد افزود: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با شیوع بیماری کووید ۱۹ براساس تصمیم ستاد کرونا استان و دستور مدیرعامل سازمان از ابتدای اسفندماه به عنوان یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی تعیین شد که بیش از ۱۰هزار بیمار سرپایی کرونایی ویزیت و از این تعداد نزدیک به ۱هزار بیمار کووید ۱۹ بستری و رسیدگی خوب پزشکان و پرستاران بیشرین بهبود یافتگان را در سطح استان و کشور بیماران بستری در این بیمارستان داشته اند و با ایثار و تلاش کارکنان موثرترین خدمات درمانی را به بیماران کووید۱۹ ارائه کرده است.

وی گفت: در درمان غیر مستقیم مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال ۹۸ از طریق دفتر اسناد پزشکی با بیش از ۲هزار و ۳۰۰ موسسه و مرکز درمانی طرف قرار داد است و دپارسال بالغ بر ۷هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از موسسات طرف قرار داد انجام گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان افزود: دفتر اسناد پزشکی پارسال ، بیش از ۱۰میلیون و ۱۱۵ هزار نسخ و صورتحساب‌های سرپایی و بستری مراکز طرف قرار داد را پذیرش کرد.

شهدی نژاد ، اجرای طرح استقرار نسخه الکترونیک را از اقدام های مهم سال‌های اخیر در مراکز طرف قرار داد اعلام کرد و گفت: در این طرح تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ طرف قرار داد ثبت نام کرده اند و بیش از ۳۴۰هزار نسخه بصورت الکترونیکی صادر شده است.

وی  از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در مدیریت درمان نیز خبر داد و افزود:درمانگاه آستانه اشرفیه، مشترک با شعبه در چهار طبقه و با زیر بنای ۳۶۴۰ مترمربع و با اعتباری بالغ ۸۷میلیارد ریال به اتمام رسیده که امسال بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله لنگرودنیز اشاره کرد و گفت: این درمانگاه با زیربنایی حدود ۱۴۰۰۰مترمربع در حال ساخت است که تاکنون بیش از ۴۰درصد پیشرفت کار دارد.

شهدی نژاد با بیان اینکه ساختمان جدید پلی کلینیک تخصصی انزلی نیز در اجرای طرح توسعه ای در دو طبقه روی همکف با زیربنای ۲هزار و ۴۵۰ متر مربع در حال ساخت است و این طرح هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: همچنین در اجرای طرح‌های توسعه‌ای در مدیریت درمان مرکز جراحی قلب بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت شامل ۱ بخش آنژیوگرافی، ۳ اتاق عمل جراحی قلب، ۱۰تخت ویژه آی سی یو جراحی قلب و ۱۶ تخت بستری در ساختمان جدید احداث می شود.