معاون گمرک ایران گفت:از ابتدای سال تا ۱۶ آذرماه، یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۲۷ تن برنج وارد شده است که در سال گذشته این رقم یک میلیون و ۳۴ هزار و ۷۳۴ تن بوده که از نظر وزنی واردات امسال ۱.۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ندای گیلان،معاون فنی و امور گمرکی گفت: از تاریخ یک فرودین ۹۸ تا ۱۶ آذر ۹۸، یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۹۴۰ تن انواع دانه‌های روغنی وارد کشور شده است که در مدت مشابه در سال گذشته این رقم دو میلیون و ۱۶۳ هزار و ۱۵۱ تن بوده است.

وی درباره میزان واردات برنج و مقایسه آن نسبت به سال گذشته گفت: از ابتدای سال تا ۱۶ آذرماه، یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۲۷ تن برنج وارد شده است که در سال گذشته این رقم یک میلیون و ۳۴ هزار و ۷۳۴ تن بوده که از نظر وزنی واردات امسال ۱.۱۸ درصد افزایش داشته است.

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای امسال تا ۱۶ آذرماه یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۱۵۲ تن روغن‌های خوراکی نیمه جامد و مایع وارد شده است که این رقم در سال گذشته ۸۲۰ هزار و ۳۹۳ تن در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به آغاز واردات برنج به عنوان کالای اساسی در کشور گفت: حدود ۸۲ هزار تن برنج در جریان انجام تشریفات گمرکی قرار دارد که از امروز ترخیص ٥٦ هزار تن آن البته با استثنائاتى، بدون اخذ تعهد در گمرکات کشور آغاز می‌شود.

ارونقی درباره مبدا واردات برنج گفت: عمدتا این برنج‌ها هندوستانی و پاکستانی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر موجودی کالاهای اساسی در بنادر ایران چهار میلیون تن است گفت: اغلب این کالاها را گندم، ذرت، جو، شکر خام، سویا برنج و دانه‌های روغنی تشکیل می‌دهند.