درحالیکه روز گذشته حمیدرضا بقایی از اعضای ارشد دولت احمدی نژاد اعلام کاندیداتوری کرد، امروز دوتن دیگر از وزرای دولت سابق بعنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شدند.

به گزارش ندای گیلان؛درحالیکه روز گذشته حمیدرضا بقایی از اعضای ارشد دولت احمدی نژاد اعلام کاندیداتوری کرد، امروز دوتن دیگر از وزرای دولت سابق بعنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شدند.
 سخنگوی جبهه یکتا از معرفی رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان کاندیدای این جبهه به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ۹۶ شدند.
سید محمد حسینی عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه یکتا(یاران کارامدی و تحول ایران اسلامی) درباره کاندیدای این جبهه برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری به تسنیم گفت: شورای مرکزی جبهه یکتا، رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی را به عنوان کاندیدای این جبهه به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معرفی کردند.
جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا) تشکلی سیاسی است که برخی اعضای دولت دهم و نمایندگان مجلس آن را تشکیل داده‌اند. این جبهه 25 خرداد 94 اعلام م موجودیت کرد.
233295_361

اواسط ماه گذشته یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا از دیدار مهرداد بذرپاش با مصباح یزدی خبر داد. آن‌چنان که در این گزارش تاکید شد، مهرداد بذرپاش در این دیدار گزارشی از مسائل و وضعیت جاری کشور ارائه کرده و با وجود این‌که در این گزارش مختصر، بجز اشاره به کلیات این دیدار، بحث دیگری مطرح نشده اما نکته جالبی که در این خبر کوتاه مورد تاکید قرار گرفت، زمان این دیدار بود؛ دیداری که حدود ۳ ساعت به طول انجامید!

نکته تامل‌برانگیز دیگر در بین‌سطور این خبر کوتاه، تاکید ویژه تنظیم‌کننده خبر به عنوان بذرپاش بود و درشرایطی که هیچ اشاره‌ای به سابقه نمایندگی این چهره اصولگرا در مجلس نهم نشد، در عوض از بذرپاش به‌عنوان معاون پیشین رییس‌جمهور یاد شد. این درحالی است که مهرداد بذرپاش که درحال حاضر بجز مدیریت روزنامه «وطن امروز» فعالیت رسمی دیگری ندارد، در دوره نهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تهران راهی بهارستان شد و در دو سال پایانی با حمایت فراکسیون اقلیت اصولگرایان به‌ مدیریت حدادعادل و همچنین با پشتیبانی اعضای جبهه پایداری در مجلس، به عضویت در هیات رییسه مجلس درآمد و به قول بهارستان‌نشینان «بالانشین پارلمان» شد.

در چنین شرایطی است که به نظر می‌رسد با کنار هم چیدن این چند قطعه، می‌توان شمایل کلی پازلی را رویت کرد که بنابر آن، رییس‌جمهوری جوان شبیه به احمدی‌نژاد سال ۸۴ خودنمایی می‌کند. آن هم وقتی که در گفتار ماه‌های گذشته بسیاری از اصولگرایان به‌ویژه جریان اصولگرایان غیرسنتی، از لزوم بازگشت به الگوی سال ۸۴ صحبت می‌شود و معتقدند تنها راه پیروزی بر اصلاح‌طلبان رونمایی از یک پدیده انتخاباتی است که بتواند مردم را با خود همراه کند. کاندیدایی که آن‌چنان برای مردم آشنا نباشد تا بتواند خود را به‌عنوان نامزدی متفاوت با جریان اصلی معرفی کند.

  بقایی بذرپاش رستمی حاجی بابایی احمدی نزاد
انتخاب/ایلنا