شب گذشته یادواره 5 شهید مهندس شهرستان لنگرود در آمفی تئاتر شهید ثنائی مقدم دانشگاه آزاد لنگرود برگزار شد

 به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،حجت الاسلام والمسلمین سید‌جواد سلیمانی شب گذشته در یادواره 5 شهید مهندس شهرستان لنگرود که در آمفی تئاتر شهید ثنائی مقدم دانشگاه آزاد لنگرود برگزار شد، اظهار داشت: شهدا بهترین رسانه از جهت هم‌زبانی و هم‌گرایی برای تمام رده‌های سنی هستند.

وی با بیان اینکه نسل سوم انقلاب با این رسانه‌های پرمحتوا، می‌تواند مسیرها را بشناسد، افزود: بهترین خوبی‌ها از آن شهدا است و بهترین تجلیل،‌ تجلیل از خوبی‌ها است.

امام جمعه کومله، شهدا را زیباترین مصداق قرآن اعلام و اظهار کرد: اینکه امروز نام ایران لرزه به اندام دشمنان کشور انداخته است به دلیل فرهنگ مقاومت، شهادت و ایمان به خدا است که تاب مقابله با ایران را ندارند.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: جامعه جهانی توقع داشت ایران بسته‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره را در قالب اسلام به جهانیان عرضه کند که متأسفانه در این مسیر کاستی‌هایی انجام شد ولی همچنان فرهنگ شهادت و جهاد جمهوری اسلامی مدل تکثیر انقلاب اسلامی به دیگر کشورها است.

وی تخصصی کردن یادواره‌های شهدا را ارزشمند اعلام کرد و گفت: بخش عظیمی از فتوحات و سازندگی‌ها، مربوط به شهدای مهندس است و دستاوردهای امروز کشور نیز مرهون جهاد شهدای مهندس است.

امام جمعه کومله با بیان اینکه در نظام کارآمد باید انتقاد انجام شود، افزود: انتقادها باید سازنده باشد ولی برخی در پشت تریبون‌ها راه انتقاد و تخریب را در پیش می‌گیرند.

سلیمانی اظهار کرد: دستاورهای امروز کشور بدون نیاز به شرق و غرب توسط نیروها و توان داخلی تولید شده است و کشورهای دیگر به فکر الگوگیری از مهندسان کشور هستند که رتبه‌های بالای ایران در زمینه‌های علمی در خاورمیانه و جهان، نشان دهنده شعار ما می‌توانیم است.

سلیمانی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی را شهدای مهندس کشور اعلام کرد و افزود: شهدای مهندس ثابت کردند که در کنار دین‌داری می‌توان فنون نوین علمی را فراگیری کرد و نشان دادند بدون چشم‌داشت به شرق و غرب، می‌شود به خودکفایی رسید.