ندای گیلان:ایرج ندیمی در نشست با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به میزبان این منطقه در برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر اظهار کرد: این اجلاس موجب افزایش مراودات درون منطقه‌ای کشور در حوزه خزر با محوریت منطقه آزاد انزلی می‌شود. وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی بخش خصوصی می‌تواند دستاوردهای متعددی […]

ندای گیلان:ایرج ندیمی در نشست با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به میزبان این منطقه در برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر اظهار کرد: این اجلاس موجب افزایش مراودات درون منطقه‌ای کشور در حوزه خزر با محوریت منطقه آزاد انزلی می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی بخش خصوصی می‌تواند دستاوردهای متعددی برای منطقه آزاد انزلی، گیلان و کشور داشته باشد، تصریح کرد:  تشکل‌های غیر دولتی در گسترش همکاری‌های منطقه‌ای به‌ویژه در بین کشورهای همسایه و دارای جغرافیای مشترک نقش مهمی دارند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی توسعه مبادلات تجاری بازرگانان کشورهای عضو این اجلاس با محوریت منطقه آزاد انزلی و گیلان را از مزیت‌های این میزبانی عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تعامل بین بخش‌خصوصی و کشورهای منطقه و دولتی از دیگر مزایای میزبانی گیلان در اجلاس مذکور است، خاطرنشان کرد:  امکان تشکیل بازار سرمایه بین اعضا نیز از دیگر مزایای این میزبانی محسوب می‌شود.

ندیمی با تصریح بر اینکه دستاورد میزبانی گیلان در اجلاس مذکور بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های جدید تعامل و مراوده مشترک در حوزه‌های مختلف از دیگر مزایای مهم میزبانی گیلان است.

وی با بیان اینکه باید از مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی در مسیر تقویت نقش محوری ایران در ترانزیت و مبادلات تجاری بین‌المللی استفاده کرد، یادآور شد: پیشنهاد تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر توسط مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نشانه مسئولیت‌پذیری این سازمان است.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل چنین اتحادیه‌ای زمینه توسعه همکاری‌های کشورهای حاشیه دریای خزر را به دنبال دارد و همکاری در حوزه‌های فعالیت مناطق آزاد انجام مراودات چند جانبه بین دولت‌های این منطقه در زمینه‌های دیگر را تسری می‌دهد.