امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در مقابل همدیگر ایستادن هدف شیطان است، اظهار کرد: این اصل را هر کس بشکند اشتباه است و نباید از مرز انصاف از عملکرد این دولت و دولت‌های گذشته خارج شویم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  فرهنگ زیارت را ناب خواند و افزود: وهابیون نمی‌خواهند پیوند پاک بین انسان‌های دیندار با ائمه(ع) برقرار شود اما هر روز این پیوند عمیق‌تر می‌شود.

پوررضا جاده تقوا و ایمان را لغزنده دانست و یادآور شد: تاریخ نشان داده که حتی افراد در پای مرگ و بستر بیماری نیز لغزیدند بنابراین باید از آینده طوری مراقبت کنیم که رستگار شویم.

وی با تسلیت درگذشت روحانی آزاده و مبارز و شجاع حجت‌الاسلام شجونی، گفت: شجونی از وفاداران امام (ره) و انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه موقت رشت به روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: آرامش روحی و روانی از فایده‌های کتابخوانی بوده اما انگیزه کتابخوانی در بین مردم ضعیف است.

وی انسان کتابخوان از سطحی‌نگری خارج شده و به‌روز می‌شود، گفت: فکر انسان با کتابخوانی قوام پیدا می‌کند و کتاب‌های ارزشمند باید خوانده شود، عمر ما آن‌قدر نیست که هر کتاب سبکی را بخوانیم.

پوررضا با بیان اینکه تجربه ثابت کرده در 6 ماه آخر دولت‌ها فضای جامعه متحول می‌شود، گفت: در مخالفت و موافقت‌ها باید به عملکردها دقت شود و به افراد توجه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مقابل همدیگر ایستادن هدف شیطان است، اظهار کرد: این اصل را هر کس بشکند اشتباه است و نباید از مرز انصاف از عملکرد این دولت و دولت‌های گذشته خارج شویم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه از بیان سخنان سطحی برای دفاع و نقد دولت‌ها باید فاصله بگیریم، خاطرنشان کرد: مدافعان دولت به‌ویژه در استان‌ها باید واقعیت‌ها را بیان کنند.

وی با تصریح بر اینکه گیلان در تمام دولت‌ها آسیب بسیاری دیده است، یادآور شد: با وجود این موضوع، به خاطر دفاع از دولت‌ها از انصاف خارج نشویم.

پوررضا ارتباطات با کشورهای حاشیه دریای خزر را قابل قدردانی دانست و اظهار کرد: این امر امنیت و اقتدار کشور را بالا می‌برد و باید در ارتباطات خارجی فرهنگ لحاظ شود و فعالان فرهنگی را همراه خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم منطقه تشنه اسلام ناب هستند، متذکر شد: اکنون در روسیه بیش از 8 هزار مسجد وجود دارد و مردم به دنبال اسلام ناب هستند.

وی درباره انتخابات آمریکا اظهار کرد: آمریکا هنوز روحیه استکباری و سلطه‌گری خود را در دنیا دارد و خوشحالیم از اینکه اروپا بر سر عقل آمده و متوجه شده نمی‌تواند پشت سر آمریکا گام بردارد.

امام جمعه موقت رشت درباره وضعیت برجام در انتخاب ریاست جمهوری آمریکا گفت: ملت ایران به برجام دل خوش نکرده بلکه به نیروی جوان، متدین و متفکر در داخل کشور دل بسته است.

وی متذکر شد: اگر ترامپ گفت که برجام را پاره می‌کنیم طبق فرموده مقام معظم رهبری ما برجام را به آتش می‌کشیم.