محمدعلی نجفی در همایش تجلیل از فعالان جمعیت هلال‌احمر گیلان با قدردانی از تلاش انسان‌های مهربان، فعال و بی‌ریا در امداد افراد در حوادث مختلف اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به منظور کمک به همنوعان مرز آبی و خشکی نمی‌شناسند و برای کمک به انسان‌ها در هر جا نیاز باشد حضور پیدا می‌کنند.

ندای گیلان:محمدعلی نجفی در همایش تجلیل از فعالان جمعیت هلال‌احمر گیلان با قدردانی از تلاش انسان‌های مهربان، فعال و بی‌ریا در امداد افراد در حوادث مختلف اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به منظور کمک به همنوعان مرز آبی و خشکی نمی‌شناسند و برای کمک به انسان‌ها در هر جا نیاز باشد حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر فارغ از هر ایده، اندیشه، فرهنگ و قوم به انسان‌ها امدادرسانی می‌کنند و مدیران و کارکنان این سازمان حضور قوی و فعال در گیلان دارند.

نجفی به حضور نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در حوادث غیرمترقبه در گیلان اشاره کرد و افزود: امدادگران در حوادث کوهستانی و دریا در استان حضور دارند و هنگام نیاز به دیگر استان‌ها امدادرسانی می‌کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر پیگیری اندیشه جمعیت هلال‌احمر در جامعه، بیان کرد: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال‌احمر با حضور در ساحل دریا در نجات جان انسان‌ها نقش موثری داشتند.

کشتار مردم یمن توسط مدعیان حامی حقوق بشر

وی در ادامه به کشتار مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: آنها که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند، دست به کشتار مردم بی‌دفاع یمن می‌زنند و مدعیان خادم‌الحرمین جلوی کمک‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در این کشور را می‌گیرند.

نجفی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در بخش‌های مختلف عملکرد خوبی داشته است، تصریح کرد: به آنها که برای نجات انسان‌ها می‌اندیشند و گام بر می‌دارند، خسته نباشید می‌گویم.

استاندار گیلان با قدردانی از عملکرد مدیران در امدادرسانی به‌موقع در حوادث غیرمترقبه استان، خاطرنشان کرد: پشتیبانی نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی قابل قدردانی است.

گیلان از استان‌های دارای بحران در کشور

وی گیلان را از استان‌های حادثه‌خیز و دارای بحران در کشور برشمرد و یادآور شد: 31 حادثه غیرمترقبه در کشور داریم و بیشتر این حوادث در گیلان اتفاق می‌افتد.

نجفی با تاکید بر آمادگی نیروهای امدادی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در گیلان، اظهار کرد: بحران برف و باران، خشکسالی و آبگرفتگی شهرها از جمله حوادث غیرمترقبه در استان است.

پشتیبانی مسئولان موجب انگیزه بیشتر امدادگران می‌شود

علیرضا خصوصی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این مراسم گفت: محمدعلی نجفی استاندار گیلان به عنوان فرمانده عملیاتی امداد و نجات در استان است و پشتیبانی مسئولان موجب انگیزه بیشتر امدادگران در حوادث غیرمترقبه می‌شود.