مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه سال گذشته در گیلان را بیش از 13 هزار میلیارد ریال مالیات اخذ شده است، گفت: در سال 98 شاهد رشد ۳۷ درصدی وصول مالیات نسبت به سال ۹۷ بودیم.

به گزارش ندای گیلان،؛محسن محمدی پور در گفت وگو یی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران، عرصه اقتصاد را صحنه جنگ امروز دانست و گفت: اقتصاد بدون نفت، با یک نظام مالیاتی هوشمند محقق خواهد شد که این هدف مهم در سازمان امور مالیاتی کشور مورد توجه جدی است.

وی تحقق عدالت و مبارزه با فرار مالیاتی را از دیگر اهداف مهم سازمان امور مالیاتی دانست و اظهار کرد: دستیابی به این اهداف جز با همکاری متقابل مردم و نظام مالیاتی کشور مقدور نخواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، گسترش فرهنگ مالیاتی را گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: وظیفه داریم به عنوان کارگزاران نظام مالیاتی ضمن جلب اعتماد جامعه، شهروندان را به این باور برسانیم که تلاش ما وصول مالیات براساس درآمدهای واقعی افراد است و اجحافی در حق مودیان نخواهد شد.

محمدی پور، مجموعه همکاران امور مالیاتی را مجاهدان جنگ اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۳۶ هزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و ۹۱۱۷ اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی در گیلان ارائه شده است.

وی کل وصولی مالیات سال ۹۸ در گیلان را بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال دانست و یادآور شد: سال گذشته شاهد رشد ۳۷ درصدی وصول مالیات نسبت به سال ۹۷ بودیم.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، از تحقق ۹۹ درصدی وصولی مالیات گیلان طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از اواخر سال ۹۸ و ایجاد شرایط سخت اقتصادی برای صاحبان مشاغل، شاهد اعمال تسهیلاتی همچون بخشودگی جرایم مالیاتی به صورت ویژه و تمدید برخی از موعدهای قانوی هستیم.

محمدی پور، با اشاره به تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۸ برای صاحبان مشاغل(اشخاص حقیقی) تا ۳۱ مردادماه، اضافه کرد: این مهلت برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری(مستغلات) تا ۳۱ شهریورماه تمدید شده است.

وی همچنین از اجرای طرح ملی ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی خبر داد و تاکید کرد: مودیان می توانند از طریق سامانه «www.tax.gov.ir» اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۸ خود کرده و همچنین ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی خود را فعال سازند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار ۹۹ نیز از ۱۵ تیرماه به ۱۵ شهریورماه موکول شده است، اظهار کرد: هرگونه بخشودگی و معافیت برای مودیان منوط به ارائه اظهارنامه در موعد مقرر است.

منبع:ایسنا