میان‌رده جدید سامسونگ دارای یک نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED Plus Infinity-O است که دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در حفره بالای نمایشگر جای گرفته است.

ندای گیلان:اولین بار یک سال و نیم پیش بود که اخباری پیرامون اینکه گوشی گلکسی M51 سامسونگ در دست توسعه است، منتشر شد. حالا در نهایت این گوشی میان‌رده  امروز بی سروصدا معرفی شد. پیش فروش Galaxy M51 از امروز در دور نگ مشکی و سفید در آلمان آغاز شده است و پیش‌بینی شده که از روز ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

مشخصات گوشی گلکسی M51 سامسونگ
از منظر مشخصات، این گوشی تا حد ممکن انتظارات را برآورده می‌کند. همانطور که پیش‌تر در اخبار گفته شده بود، M51 دارای یک باتری ۷۰۰۰ میلی آمپرساعتی می‌باشد و این بزرگترین باتری است که تا امروز در یک گوشی هوشمند از برند سامسونگ استفاده شده است. با شارژر ۲۵ وات این دستگاه، انتظار می‌رود که شارژ کامل باتری غول پیکر M51 چیزی در حدود ۲ ساعت زمان ببرد.

میان‌رده جدید سامسونگ دارای یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی Super AMOLED Plus Infinity-O است که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در حفره بالای نمایشگر جای گرفته است. در تصاویر مشخص است که این دستگاه دارای دوربینی چهارگانه در قاب پشتی خود است، اما اشاره‌ای به نوع سنسور آنها در وبسایت سامسونگ نشده است. با این حال، انتظار می‌رود که این دوربین‌ها متشکل از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق باشد.

این شرکت کره‌ای همچنین اشاره‌ای به پردازنده هشت هسته‌ای جای گرفته در این دستگاه نکرده است، اما انتظار می‌رود که این تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ یا ۷۳۰G باشد که با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش همراه شده است. ظرفیت باتری دستگاه هم ۷۰۰۰ میلی آمپرساعت با شارژر ۲۵ وات است.

شاید ناامید کننده‌ترین بخش ماجرا در خصوص M51 این باشد که این گوشی با نسخه جدید One UI 2.5 و یا نتی One UI 2.1/2.0 راهی بازار نخواهد شد. سامسونگ برای این دستگاه One UI Core را در نظر گرفته که نسخه ضعیف شده از نرم‌افزار اصلی بوده که برخی از ویژگی‌های جالب آن را ندارد و برای گوشی‌های ارزان قیمت استفاده می‌شود. با این حال، نرم‌افزار دوربین M51 دارای حالت عکاسی شب (Night Mode) و Hyperlapse در کنار Pro Mode است. هرچند که تجربه‌ای کامل از رابط کاربری One UI را ارائه نمی‌دهد.

قیمت Galaxy M51
پیش‌فروش گلکسی M51 از امروز در آلمان و با قیمت ۳۶۰ یورو آغاز شده است. انتظار می‌رود که M51 در آینده‌ای نزدیک در هند و دیگر نقاط جهان هم راهی بازار شود.