فرماندار رشت با اشاره به اهمیت شبکه حمل و نقل مناسب کالا در شکوفایی تولید، تجارت و اقتصاد کشورها و مناطق، خاطرنشان کرد: روند رو به گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل، نویدبخش روزهای خوب در توسعه اقتصادی رشت می باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در مراسم افتتاح ساختمان اداری یک شرکت حمل و نقل سراسری کالا در رشت، با تاکید بر نقش محوری ناوگان حمل و نقل در توسعه تجارت، عنوان داشت: صنعت حمل و نقل از قدمتی بالا در جهان برخوردار بوده و در شرایط امروز جهان نیز پیوندی جدایی ناپذیر با شکوفایی اقتصادی پیدا کرده است.

وی افزود: ضروری است تا متولیان امر با توجه به موقعیت حساس مقابله با تحریم ها، نسبت به افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالا توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار رشت با اشاره به گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کالا در شهرستان رشت و قرار گرفتن این شهرستان در نقطه ای مهم از کریدور تجاری شمال_جنوب، تمایل شرکت‌های حمل و نقل برای استقرار در رشت را قابل درک دانسته و اظهار داشت: این توانمندی‌ها، رشت را به حلقه‌ای مهم در زنجیره حمل و نقل سراسری و بین المللی کشور بدل کرده و نویدبخش روزهایی خوب در توسعه همه جانبه و پایدار شهرستان می باشد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از شرکت‌های حمل و نقل، گفت: فعالیت این شرکت‌ها علاوه بر رونق تجارت، موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی خواهد شد.

امام پناهی مقرون به صرفه بودن و عدم محدودیت در دسترسی به مناطق مختلف را از مزیت‌های حمل و نقل جاده‌ای معرفی و خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان واسطه ای مطمئن در حلقه تولید، توزیع و مصرف طیف گسترده ای از کالاها، اعم از کشاورزی تا صنعتی، عمل نمایند.