محمدی با بیان اینکه انسان همواره به کتاب نیازمند است تأکید کرد: رسانه‌های جدید بسیاری در دنیای امروزی وجود دارد ولی معتقدم هیچ یک هنوز نتوانسته‌اند جای ماندگاری و اثرگذاری کتاب را بگیرند و هرگز هم نخواهند گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در مراسم رونمایی از 21 کتاب منتشر شده حوزه هنری گیلان با اشاره به اهمیت کتاب در اسلام اظهار داشت: موجب افتخار ماست که معجزه پیامبر ما، کتاب است. این مهم رویکرد فرهنگی اسلام را از ابتدا نشان می‌دهد و هرآن کس این رویکرد را درک نکند در واقع اسلام را به درستی نشناخته است.

کیوان محمدی با بیان اینکه هر انقلابی فرهنگ خاص خودش را دارد افزود: ماندگاری انقلاب‌ها به اثرگذاری آثاری است که پس از آن انقلاب حاصل شده است.

وی تصریح کرد: هرچقدر گسترده هنر در یک انقلاب بیشتر باشد، اثرگذاری آن انقلاب در تاریخ بیشتر خواهد بود. متأسفانه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی کمتر به این بعد توجه داشتیم و اگر توجهی بوده بیشتر از جانب حوزه هنری در سطح ملّی و استانی بوده است.

وی با بیان اینکه انسان همواره به کتاب نیازمند است تأکید کرد: رسانه‌های جدید بسیاری در دنیای امروزی وجود دارد ولی معتقدم هیچ یک هنوز نتوانسته‌اند جای ماندگاری و اثرگذاری کتاب را بگیرند و هرگز هم نخواهند گرفت.

محمّدی اظهار داشت: میزان فرهنگی بودن یک فرد را می‌توان با حضور شخص در کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب سنجید. با مشاهده کسی که ادعای فرهیخته بودن می‌کند اما با حضور در کتابخانه بیگانه است باید علامت سوال در مورد ادعایش در ذهن ما ایجاد شود.

وی ادامه داد: بسیاری از انسان‌ها و سیاستمداران می‌آیند و می‌روند و آثارشان هم از بین می‌رود اما کسی که کتاب تولید می‌کند مانند فرودسی و سعدی، ارسطو و… همیشه ماندگار خواهد ماند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چهره‌های ماندگار فرهنگی گیلان، جمع حاضر را سرداران فرهنگ گیلان خواند و اضافه کرد: در جمع امروز ما برخی چهره‌های به‌نام را حضور ندارند اما با آثارشان مانند استادان جعفر خمامی‌زاده، فریدون نوزاد، میر ابوالقاسمی، بهزاد، جوادی، افشین پرتو، فریدون پوررضا، جلیل ضیاپور و…  زنده هستند که باید به فرهنگ جامعه ما تعرفه شوند.

محمّدی در خصوص فعالیت‌های حوزه هنری گیلان گفت: حوزه هنری کوچک اما زیباست. با وجود نیروی انسانی کم، آثار بسیاری خوبی تولید کرده که جای تبریک به گیلانیان فرهنگ‌دوست دارد. به عنوان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این آمادگی وجود دارد که در راستای خط ‌مشی فرهنگی‌مان، هرآنچه در توان باشد یاریگر مسائل فرهنگ و هنر باشیم.