رئیس کل دادگستری گیلان گفت: گزینش‌گران باید افرادی دلسوز، متعهد و آشنا به شرح وظایف خود باشند.

به گزارش نداي گيلان، رئیس شورای قضایی استان سالروز تشکیل نهاد گزینش به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گرامی داشت  و از گزارش عملکردی قائم مقام دادگستری استان که نشان از  فعالیت و کوشش مطلوب و بجای این پرسنل است، تقدیر کرد.

وی گزینش را راهکار صحیح پیدا کردن افراد متعهد دانست و تصریح کرد: افرادی که  به عنوان گزینشگر مشغول هستند، باید افرادی دلسوز و متعهد بوده و به شرح وظایف خود واقف باشند.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه  بر اساس قانون هر فردی حق دارد برای خود شغلی انتخاب کند، اظهار داشت: پرسنل وارد شده به هر سازمانی باید سالم و پاکدست باشد.

احمد سیاوش پور  محور اصلی توسعه را  بر دوش نیروی انسانی مجرب دانست و  افزود: ابزار و تجهیزات  و ساختمان  وسیله است وآن چه یک چرخهای یک سازمان را می گرداند نیروی انسانی آن می باشد.

وی  به گزینش گران توصیه کرد  تحت تاثیرظاهرو سوابق افراد قرار نگیرند و توجه داشته باشند  نیروهایی را گزینش نمایند که در آینده دچار لغزش و  تزلزل نشده و در مسیر صحیح حرکت نمایند.

رئیس کل دادگستری استان  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند:”به مدیران توصیه میکنم  به گزینش به چشم رقیب و مانع نگاه نکنند، به چشم بازو و وسیله کار، چشم بیننده  و گوش شنونده در پیدا کردن آدمهای کارآمد نگاه کنند”  خاطر نشان کرد: اگر مدیردستگاه  دائما در حال حرکت و تلاش بوده  ودانش وعلم بالایی نیزداشته باشد در صورت عدم برخورداری از پرسنل متعهد نمی تواند موفق باشد.

رئیس شورای قضایی استان  با بیان اینکه  بعد از ایمان به خدا  که بالاترین شاخص  شناسایی و تمایز افراد می باشد ابراز داشت، وجدان درونی  انسان  نیز میتواند دومین عامل  بازدارنده و  اساسی در  سلامت کاری اشخاص  محسوب گردد.

وی  در پایان حفاظت اطلاعات، هسته گزینش  و هیات تخلفات را  سه نهاد نظارتی  در دستگاه قضایی  نام برد و از زحمات و تلاشهای شبانه روزی آنان در حفظ سلامت و  گزینش پرسنل متعهد قدردانی نمود.

در  این نشست مجید الهیان  قائم مقام دادگستری استان و عضو ارشد هسته گزینش دادگستری گیلان  گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه را ارائه داد و خدمات کارکنان گزینش و رابطین  آن را قابل توصیف ذکر کرد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند” مسئولان باید گزینش خوب را  سرلوحه کار خود قرارداده یعنی انسان‌های پاک، امین، دلسوزو مردم دوست را انتخاب نمایند ” بر ضرورت اهتمام و توجه مسئولان به  امر گزینش تاکید کرد.

سید مهدی فلاح میری معاون قضایی رییس کل دادگستری گیلان و رییس حفاظت اطلاعات استان  با بیان اینکه  بسیاری از کارشنا سان و  متخصصان این رشته ،یکی از مهمترین دلایل رشد یا رکود عملکرد سازمانی را ناشی از فرآیند گزینش دانسته و نقش نیروی انسانی را در تحقق  اهداف سازمانی حیاتی می دانند و از این رو برنظام فرآیند جذب و استخدام تأکید خاصی دارند.

وی گفت: عدم تنگ نظری، نبود نگرش انتقامجویانه و مسامحه گر، بهره مندی از بصیرت، برخورداری از صلاحیت و اخلاق مداری از جمله خصوصیات نیروهایی است که در این حوزه به فعالیت مشغولند.

در پایان از اعضا هسته گزینش استان تقدیر بعمل آمد.