گزیده سخنان فرماندهان نظامی؛ خدا پوز دشمن را به خاک می‌مالد/آمریکا از برجام خارج نمی‎شود‎ امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجدید میثاق سربازان نمومه نیروهای مسلح با آرمان های امام خمینی(ره) که صبح امروز در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک روز جوان گفت: کلمه سرباز در ذهن […]

گزیده سخنان فرماندهان نظامی؛ خدا پوز دشمن را به خاک می‌مالد/آمریکا از برجام خارج نمی‎شود‎

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجدید میثاق سربازان نمومه نیروهای مسلح با آرمان های امام خمینی(ره) که صبح امروز در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک روز جوان گفت: کلمه سرباز در ذهن مردم به معنای امنیت است و هر کجا که سرباز وجود دارد امنیت، اقتدار، تمامیت ارضی و آرامش به جامعه نوید داده می‌شود، این واژه‌ها بزرگی کار سربازان و سختی و حساسیت وجود آنها را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: سرباز و خدمت سربازی در ذهن مردم مترادف با جوانمردی، امنیت و ایثار است و در دفاع مقدس و پس از آن و اکنون نیز امنیت مرزها و درون کشور توسط سربازها به دست می‌آید لذا آنها نماد امنیت هستند. همه قشرهای مردم نسبت به کلمه سرباز احترام ویژه‌ای قائل هستند. در وقایع طبیعی سربازان با عملشان خود را به مردم ثابت کردند؛ در زلزله سال گذشته کرمانشاه نیز نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش به مردم زلزله‌زده این استام خدمت‌رسانی کرد، بنابراین اگر کسی بخواهد شرافت سرباز ایرانی را بررسی کند باید در چنین میدان‌هایی آن را جست و جو کند. فلسفه سربازی در واقع شکوفایی استعدادها و آمادگی آنها برای یک زندگی پرنشاط در ادامه سربازی‌شان است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به واقعه طبس اظهار کرد: همه طراحان نظامی آمریکا عملیاتی را طراحی کرده بودند تا ضربه کاری به انقلاب وارد کنند، ما هیچ تجهیزاتی نداشتیم که متوجه این عملیات شویم و دشمن تا عمق کشورمان هم آمده بودند ولی در آنجا طوفان طراحی نظام استکبار را در هم پیچید.

وی با اشاره به فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه تا زمانی که در مسیر انقلاب و با وحدت کامل و مخلصانه حرکت کنیم خداوند پشتیبان ماست و پوز دشمن را به خاک می‌مالد، اظهار کرد: در واقع طبس چنین اتفاقی افتاد و لاشه هواپیما و نیروهای نظامی آمریکا در صحرای طبس گرفتار شدند؛ این واقعه پیامی به استکبار داشت مبنی براینکه خود را با نظام الهی درگیر نکند؛ همچنین پیامی برای ما داشت که اگر در مسیر قرآن و اسلام با خلوص نیت حرکت کنیم خداوند پشتیبان ما خواهد بود که این امر در دوران دفاع مقدس و تمامی دوران‌های سخت انقلاب به وقوع پیوست. ما با رهبر کبیر انقلاب میثاق می‌بندیم که در مسیر آرمانهای انقلاب، امام (ره) و خون شهدا حرکت کنیم و ذره‌ای از این مسیر جدا نشده و از خداوند می خواهیم که در مسیر که امام برای ما ترسیم کرده است دچار لغزش نشویم.

100 نوع از قطعات بالگردها را تولید می‌کنیم

باشگاه خبرنگاران نوشت:

امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هوانیروز از معتمدترین یگان‌هایی است که پیش از انقلاب با حضرت امام خمینی (ره) ارتباط داشته و از مولفه‌های بی‌بدیل در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بوده است. پس از پیروزی انقلاب، هوانیروز در بحث غائله کردستان، جنوب و گناباد نقشی بی‌بدیل را ایفا کرد، نجات کردستان از چنگال ضدانقلاب، هدیه هوانیروز به کشورمان بود؛ در این رابطه پیش از دفاع مقدس، 44 تن از بهترین نیروهایمان به شهادت رسیدند.

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

* هوانیروز از ابتدای 8 سال جنگ تحمیلی در قالب تیم‌های آتش ورود پیدا کرده و تا عملیات مرصاد که بزرگترین عملیات هوانیروز بود، حضور داشت. در 8 سال دفاع مقدس بالغ بر 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشته‌ایم که در دنیا منحصربه‌فرد است، تعمیر و راه‌اندازی بالگردهای ما زمانی در اختیار مستشاران خارجی بود، اما امروز به دست توانمند نیروهای هوانیروز راه‌اندازی و عملیاتی می‌شوند.

*هوانیروز ارتش در دفاع مقدس در تمامی مناطق حضور داشته و هیچ عملیاتی وجود نداشت که هوانیروز در آن نقشی نداشته باشد، هوانیروز بالغ بر 257 شهید تقدیم نظام کرده و امروز به عنوان یک نیروی راهبردی شناخته می‌شود که علاوه بر مأموریت‌های رزمی و پشتیبانی از رزمندگان، در خدمت مردم کشور نیز است.

* با وجود تحریم‌ قطعات بالگرد توانسته‌ایم با پشتیبانی جوانان‌مان علاوه بر حفظ ارتقای رزمی بالگرد در خصوص سامانه‌ها، مطابق با تهدیدات روز کارهای بزرگی انجام دهیم، هوانیروز هم‌اکنون از قدرتمندترین نیروهای هوایی غرب آسیا و شاید اولین آن باشد، در دنیا توان رزمی هوانیروز کم‌نظیر است که این امر با راهبرد و منویات مقام معظم رهبری و سلسله مراتب ارتش ایجاد شده است و توانسته‌ایم روی پای خود ایستاده و بالگرد و تجهیزاتش را به‌روز کرده و آنها را اورهال کنیم. توان رزمی هوانیروز امروز از پیش از انقلابی که بالگردهای تازه خریداری شده و پشتیبانی از قطعات صورت می‌گرفت، بیشتر شده است.

* در حال حاضر تمامی قطعات تندمصرف توسط صنایع یاعلی (ع) تولید شده و بر روی بالگردها نصب می‌شود،نزدیک به 100 نوع قطعه در این صنایع ساخته و استانداردسازی می‌شود و دوباره توسط صنایع پنها (پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران) و سایر صنایع پشتیبانی می‌شود.سال 93 در فتنه داعش چند تیم آتش، توسط جوانان‌مان در مرزهای غربی کشور مستقر شدند. این گروه در کنار برادران‌مان در قرارگاه سپاه پاسداران در برابر گروهک‌های معاند که قصد ضربه زدن به نظام را دارند، مقاومت می‌کنند.

ما در جنگ هستیم اما دست برتر را داریم

ایرنا نوشت:

سردار حسین سلامی روز پنجشنبه در دومین روز همایش روسای دادگستری و دادستان های سراسر کشور در ساری افزود: امروز منافع حیاتی دشمنان را شناسایی کردیم ،توان دفاعی و حمله قوی داریم و با برخی آزمایش های نظامی قدرت را نشان داده ایم. ایران در اولویت اصلی حمله دشمنان پس از انقلاب قرار دارد، امروز تجربه خوبی در مبارزه داریم، یقین کنید که قدرت و بزرگی ایران در دل تهدیدات و دشمنی ها بوجود آمده است ،ملتی هستیم که عناصر قدرتمند و شکست ناپذیر بودن را در اختیار داریم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبری بزرگ ، ملت بزرگ ، مکتب و آرمان بزرگ و دشمنان بزرگ چهار موهبت الهی برای کشورمان است، گفت: از درون دشمنی دشمنان ،بزرگ و رشد کرده ایم. هرگز از صف آرایی دشمنان نباید نگران باشیم چراکه تا به حال این صف بندی عامل قدرت ما بوده است. قدرت را از درون نهادینه کرده ایم و نمی توانیم به قدرت بیرون متکی باشیم، به چنان قدرت در دریا، هوا و زمین رسیده ایم که تهاجم نظامی دشمن با هر مقیاس ،وسعت و گستره ای در ذهن و در واقعیت میدان ،خنثی شده است.

اهم اظهارات سلامی به شرح زیر است:

* ما می دانیم ثقل قدرت دشمن دریایی است و آنچنان قدرتی در دریا گسترش و در معرض دید دشمنان قرار داده ایم و شانه به شانه در دریا مواج حرکت کرده ایم ودر نقاطی نیز با آنان درگیر شدیم و جلوه هایی از قدرت و روح جهاد را دیدند و راه دریایی را بسته ایم.  امروز بزرگترین نگرانی دشمن همین است که اگر در دریا اتفاقی بیفتد نمی توان حرفی برای گفتن داشته باشند.

* ما متوجه شدیم ثقل قدرت دشمن از دریا به هوا منتقل می شود و می دانیم هیچ کشوری قدرت هوایی آمریکارا ندارد،  15 سال پیش فناوری قدرت هوایی را نداشته ایم اما امروز راهدار پیشرفته ،سامانه موشکی برد بلند و پیشرفته تر به دست متخصصان داخلی ایجاد کرده ایم و نیازی به هیچ کس نداریم و در هوا راه را بسته ایم. در زمین نیز مرزها را بسته ایم و دژهای محکمی را در رفیع ترین قله ها ساخته ایم ، عرض کنم نیروهای فداکار در سرمای زیر 40 درجه به شهادت رسیدند تا امروز ارتفاعات شمال غرب و جنوب شرق را مستحکم کنیم.
*امروز ایران صاحب قدرت وسیعی شده است و یقین بدانید سناریوی جنگ نظامی را خنثی کرده ایم بطوریکه امروز رئیس جمهوری آمریکا از جنگ نظامی حرفی نمی تواند بزند.

*دشمنان را درعراق ، بحرین ، سوریه ، لبنان و یمن که در حال قدرت سازی هستند تحت کنترل داریم و امروز دشمن پراکنده شدند و نظام ایران قدرتمند شده است. اکنون رژیم صهیونیستی از اینکه نیروهای کشورهای اسلامی در کنار مرزهای آن سرزمین قرار گرفته اندبه شدت هراسناک شده است چراکه این حضور با آرمان محو کردن این رژیم است. به همین دلیل شاهد این هستیم که آستانه تحمل رژیم اسرائیل به سر آمده و موشک به پایگاه هایی که نیروهای ما حضور دارند شلیک می کند.

* امروز موجودیت و بقاء رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته ایم، امروز اسرائیل فاقدعمق راهبردی است.  امروز آمریکای‎ها در منطقه نیز فاقد راهبرد و سرگردان در راهبرد هستند، 7تریلیون دلار هزینه کردند و جایی نرسیده اند و این سخنان ترامپ است . اسرائیلی ها دچار هراس فوق العاده ، آمریکا دچار سردرگمی راهبردی و سعودی ها شکست های سنگینی خوردند، به همین دلیل آنان به گزینه های غیر نظامی علیه ایران روی آوردند .

* آنان در صددند تا تغییر بنیادین در ذهن مسئولان و مردم جامعه بوجود بیاورند و قدرت ولی فقیه و رهبری را مورد توجه قرار دادند، در حالی مشکلاتی را که بزرگ می کنند بسیار کم و قابل حل است. نقطه تمرکز دشمنان در از بین بردن امید، اعتماد و اقتدار ایران است، اینکه به قوه قضائیه حمله می کنند فقط در فضای مجازی است بدانید در واقعیت ضعیف ، سست و پوسیده هستند. آنان در صدد هستند تا بر اساس سه ادراک ضعیف شدن و نزدیک به فروپاشی نظام ایران ، نارضایتی مردم و مخالفت با نظام ، اعتبار نظام را از بین ببرند.

* اینکه ایران مداخلاتی در کشورهای منطقه می کند را می خواهند بگویند که ایران با توجه به مشکلات اقتصادی و فقیر بودن چرا این همه هزینه برای موشک و حضور در کشورهای منطقه انجام می دهد و بدانید که این گزینه بسیار خطرناک برای ایران است و باید مراقب باشیم.
وی با بیان اینکه دشمن به بحران آب و تقسیمات کشوری نیز اشاره می کند و می خواهد آستانه تحمل مردم را بشکنند ،گفت: حجاب رانیز یک دستاویز سیاسی می کنند. رهبری، قوه قضائیه و سپاه سه نقطه هدف دشمنان است و باید مراقب باشیم.

* پیش بینی ما این است که آمریکا از برجام خارج نمی شود ولی تحریم ها را حفظ می کنند. آنان بار دیگر با حفظ برجام ولی گسترش تحریم ها می خواهند مردم را در برابر سپاه قرار بدهند و در نهایت نارضایتی ملت را به قوه قضائیه و رهبری انتقال بدهند. اکنون این ذهنیت در آمریکائیان وجود دارد که آمریکا هر موضعی را در برجام بگیرد ایران از برجام خارج نخواهد شد که این ذهنیت را باید از بین ببرند.

*امروز مسئولان اجرایی بگویند ما ازبرجام خارج می شویم، ان پی تی را از سر می گیریم و حتی فعالیت های هسته ای را نیز به صورت محدود شروع می کنیم، یقین کنید این کلام ها آمریکا و اروپائیان را دیوانه می کند.

* برخی از مدیران کارخانه ها با بیرون راندن کارگران برای منافع خود آنان را با نظام درگیر می کنند، ما باید با کسانی که با امنیت و دستاوردهای انقلاب بازی می کنند، دست هایشان را بشکنیم و برخورد کنیم. اقتدار قوه قضائیه ضروری است و صلابت در قوه قضائیه بازدارندگی ایجاد می کند ومردم باید حرکات قوه قضائیه را بینند و مفسدان اقتصادی باید با قدرت با احکام دستگاه قضائیه معرفی شوند.

27214