رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:طرح دهکده سلامت در منطقه آزاد انزلی اجرایی و از توجیه اقتصادی نیز برخوردار است و ما آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه خدمات سلامت، بهداشت و تندرستی و صدور مجوزهای لازم را داریم.

ندای گیلان:رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:طرح دهکده سلامت در منطقه آزاد انزلی اجرایی و از توجیه اقتصادی نیز برخوردار است و ما آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه خدمات سلامت، بهداشت و تندرستی و صدور مجوزهای لازم را داریم.

 دکتر انوش برزیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، گردشگری سلامت را از الویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی دانست و افزود: با توجه به مزایای قانونی این منطقه و بهره‌مندی استان گیلان از موقعیت مناسب جغرافیایی و نیروهای متخصص در حوزه درمان، این منطقه شرایط لازم را برای تبدیل به مرکز ارائه خدمات درمانی کشور و منطقه را دارد.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری امکان سنجی شده به منظور سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری سلامت در این منطقه افزود:طرح دهکده سلامت در منطقه آزاد انزلی اجرایی و از توجیه اقتصادی نیز برخوردار است و ما آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه خدمات سلامت، بهداشت و تندرستی و صدور مجوزهای لازم را داریم.

مهندس مسرور افزود:پایین بودن هزینه ارائه خدمات بهداشت و درمان در کشور در مقایسه با کشورهای همسایه و پیشرفت‌های علمی پزشکان ایرانی می‌تواند علاوه برکسب در آمد ارزی برای کشور، جایگاه این منطقه را در توریسم درمانی در سطح کشورهای منطقه ارتقا دهد.

دکتر انوش برزیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از مساعدت‌های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص احداث دهکده سلامت در این منطقه گفت:احداث دهکده سلامت در این منطقه امرحائز اهمیتی برای حوزه درمان استان است و منطقه آزاد انزلی مزایا و پتانسیل فراوانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت دارد .

دکتر محمد فلاح مشاور امور سلامت دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیرعامل و اعضا هیات مدیره شرکت درمانی آمارد شمال کاسپین به عنوان سرمایه‌گذار احداث دهکده سلامت در منطقه حضور داشتند موانع و مشکلات آغاز عملیات اجرایی طرح دهکده سلامت منطقه آزاد انزلی شامل؛ خدمات درمانی، مراکز سلامت و بیمارستان تخصصی سرطان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اقدامات و هماهنگی‌های لازم از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای صدور مجوزهای لازم و پیگیرهای مقتضی از سوی شرکت آمارد شمال کاسپین به منظور تسریع در احداث این طرح صورت پذیرد.