نماینده انزلی گفت:با ادامه شرایط فعلی علاوه بر تاخیر بیش از اندازه در تکمیل پروژه های عمرانی باید منتظر موج دیگری از بیکاری نیز باشیم.

به گزارش ندای گیلان،حسن خسته بند در گفت وگویی با اشاره به مشکلات پیش روی پیمانکاران برای تکمیل پروژه های عمرانی، گفت: متاسفانه گرانی فراورده های ساختمانی در ماه های اخیر روند تکمیل پروژه های عمرانی را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ماه های اخیر نرخ میلگرد از هزار و 400 تومان به 6 هزار و 500 تومان رسیده است، افزود: این نوع گرانی ها برنامه ریزی پیمانکاران برای اتمام پروژه ها را با اختلال مواجه کرده است.

دولت باید جلوی افزایش قیمت تمام شده پروژه ها را بگیرد

وی با تاکید بر اینکه دولت باید جلوی افزایش قیمت تمام شده پروژه ها را بگیرد، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر دولت نسبت به تحویل برخی موارد از جمله آسفالت و قیر به پیمانکاران نیز تعلل کرده که این موضوع نیز بر مشکلات آن ها افزوده است.

خسته بند با بیان اینکه در پی افزایش قیمت نفت قیر و آسفالت در کشور یافت نمی شود، گفت: متاسفانه با گرانی فراورده های ساختمانی تمایل تولید کننده به صادرات بیشتر شده و تامین نیاز داخل با مشکل مواجه می شود.

ادامه شرایط فعلی موج بیکاری به راه می اندازد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت نفت، دیوان محاسبات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و غیره باید پاسخگویی چرایی وضعیت فعلی بازار باشند، افزود: با ادامه شرایط فعلی علاوه بر تاخیر بیش از اندازه در تکمیل پروژه های عمرانی باید منتظر موج دیگری از بیکاری نیز باشیم.

خسته بند با بیان اینکه تنزیل مطالبات پیمانکاران در بورس نیز مشکل دیگر در راستای تکمیل پروژه های عمرانی است، تصریح کرد: متاسفانه روند واگذاری پروژه های عمرانی به دلایلی از این دست با وقفه در کشور مواجه شده از این رو دولت باید در راستای اقتصادی شدن این پروژه ها تلاش کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید بداند رویه فعلی در خصوص برخورد با پیمانکاران به قفل پروژه های عمرانی دامن خواهد زد از این رو باید تسهیل گری را در دستور کار خود قرار دهد