حجت‌الاسلام مجید انصاری گفت:حقیقتا دکتر روحانی در دوران بسیار سختی این مسئولیت را به عهده گرفته اند که مسائل اقتصادی و معیشتی مردم به شدن با وخامت روبرو شده است.

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص پرونده سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: این موضوع اخیرا به مجمع ارجاع شده است. هفته گذشته که من از آقای محسن رضایی دبیر مجمع پرسیدم گفتند: «این موضوع به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده است». تا آنجا که من مطلعم کمیسیون هم یک جلسه جدی و بحث های مهمی در این خصوص داشته اند و در میان مجمع هم دو دیدگاه راجع به اصل شورای نگهبان وجود دارد که اگر این موضوع حل شود، طبعا مشکل ایشان نیز حل خواهد شد.

اهم این گفتگو را در ادامه بخوانید:

*احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص است و طبعا اقدامات اخیر ایشان و به ویژه بعد از انتخابات سال 96 تا امروز حساسیت هایی را هم در سطح جامعه و هم در سطح نخبگان و عرصه سیاسی کشور بر انگیخته است. در مجمع نیز به طبع حساسیت های ایجاد شده در جامعه برخی از اعضا معترض هستند. نسبت به مواضع آقای احمدی نژاد و با توجه به جایگاه مجمع، حساسیتی در مجمع ایجاد شده و برخی از اعضا نیز نسبت به ادامه حضور ایشان معترض هستند.
* رفتار آقای احمدی نژاد تقریبا مورد اعتراض تمام جریانات است ولی مجمع ورودی به این موضوع نداشته است.
*{عدم شرکت سران قوا در جلسات مجمع به دلیل حضور احمدی نژاد است؟}:این یک گمانه زنی است و برخی از اعضای مجمع نیز چنین موضوعی را مطرح کردند. من از خود سران سه قوه چنین چیزی را نشنیده ام و به طور رسمی نه خودشان و نه دفترشان در این مسئله چیزی بیان نکرده اند. من نمی دانم واقعا چنین مسئله ای هست یا خیر بلکه بیشتر حدس و گمان رسانه ها است. اگر چنین موضوعی باشد باید خود سران سه قوه رسما تایید یا رد کنند.

*اساسا سبک مدیریتی آقای هاشمی رفسنجانی سبک منحصر به فردی بوده است و مثال های بزرگی از توان مدیریت ایشان در مناسب مختلفی مانند ریاست جمهوری، فرمانده کل قوا، در خبرگان و مجمع وجود دارد. خوشبختانه آقای هاشمی یکی از خصوصیات خوبشان نهاد سازی بود و در مجمع نیز نهادسازی هایی انجام دادند مانند دبیرخانه و سازوکارهای کمیسیون ها و … که این نهادها یک حرکت مثبت و روبه جلو در مجمع ایجاد کرده اند. لذا کار آیت الله هاشمی شاهرودی، در ادامه این روند خواهد بود.

*بارها موضوعاتی در مجمع بحث شده است که چه در قوانین و سیاست های کلی، مقام معظم رهبری در آن مسئله نظری را ابراز کرده اند و دیدگاهی را گفته اند، بارها دیده ایم که در مجمع شخصی نظری داده است که خلاف نظر رهبری بوده است و بعضی از اعضا اشکال کرده اند که این صحبت ها خلاف نظر مقام معظم رهبری است. هم آیت الله هاشمی و هم اکثریت اعضا و هم در ملاقات ها با مقام معظم رهبری گفته شده است “مجمع در مقام مشورتی نظر خود را بدهد، حتی اگر در جایی اعضای مجمع و یا اکثریت اعضا احساس کنند که نظرشان با نظر ابتدایی و قبلی رهبری مخالف است”.

*در مجمع هیچ رودربایستی نه نسبت به یکدیگر و نه نسبت به قوای دیگر و نه حتی نسبت به نظر اولیه رهبری وجود ندارد. البته در موضوعات مهم و معضل نظر ما کاملا مشورتی است و خدمت رهبری که رفتیم، اگر این نظر مشورتی را مناسب دانستند ابلاغ می کنند و در غیر این صورت ممکن است آن را تغییر دهند. اما تجربه نشان داده است که بیش از 90 درصد از سیاست گذاری های مجمع عینا از سوی رهبری ابلاغ شده است و بعضا تغییرات هم کاملا تکمیلی بوده است.

*در سال 88 اگر برخی از این قوانین انتخاباتی اصلاح شده بود و شاهد تخلفات بزرگ از قانون نبودیم چه بسا شاهد آن حوادث نبودیم. هر زمان بحث اشکالات نظام انتخاباتی می شود بلافاصله فرضیه تقلب مطرح می شود در صورتی که به نظر من تخلف قبل از تقلب است و تخلف ممکن است همان اثر تقلب را داشته باشد و به همین دلیل رعایت قوانین و رفع نواقص قوانین انتخاباتی ضروری است.

*چیزی که امروز آقای احمدی نژاد به عنوان مهندسی انتخابات بیان می کنند را من نمی دانم مقصودشان چیست ولی قطعا ایشان در مناظره ها و انتخابات تخلفات بزرگی را مرتکب شدند و به نظر من آن تخلفات منجر شد که فرهنگ تعامل سیاسی و اخلاق سیاسی تخریب شود و به دلیل همین تخلفات بی حساب وعده دادن، حرمت شکنی و اتهام زنی در انتخابات مرسوم شود و مهمتر اینکه به دلیل این تخلفات عدم پاسخگویی به وعده ها نیز در کشور باب شد.

* گفته می شود فلانی یک سخنرانی کرده است و به فلان نهاد منصوب به رهبری انتقاد کرده است؛ پس به نهاد رهبری انتقاد کرده و این به معنی مخالفت با رهبری خواهد بود و در نهایت مخالفت با رهبری نیز به معنی انکار ولایت فقیه است! یعنی یک سلسله از موارد را به هم می چسبانند و می بینیم نماینده ای که چهار دوره در مجلس بوده و عضو خانواده شهدا هم هست، از اساس رد می شود به بهانه عدم التزام به ولایت فقیه و اسلام که این موارد تبدیل به طنز تاریخی شده است.

*من عقب نشینی آشکاری در مواضع آقای روحانی نمی بینم. صرفا ایشان در مسائلی که به آن معتقد بودند پافشاری می کنند و برای رسیدن به اهداف اعضای دولت تلاش بسیاری می کنند. حقیقتا دکتر روحانی در دوران بسیار سختی این مسئولیت را به عهده گرفته اند که مسائل اقتصادی و معیشتی مردم به شدن با وخامت روبرو شده است.

27215