مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت:شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان به بالای 98 درصد رسیده است.

ندای گیلان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت:شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان به بالای 98 درصد رسیده است.

 فر امینی در جلسه آبفار گیلان با اشاره به وجود آزمایشگاه‌های مجهز برای کیفیت سنجی آب روستایی گفت:کیفیت آب شرب برای شرکت آبفار یک آیتم موثر است و اعتقاد ما به عنوان یک منشور اخلاقی بر این است که کیفیت سقف خاصی ندارد و تمام تلاش مجموعه‌ی آبفار ارتقای بیش از پیش کیفیت آب است.

وی اظهار کرد: از نظر شاخص‌های استاندارد،کیفیت آب شرب روستایی گیلان بالاتر از حد استاندارد کشوری است.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان در ادامه ظرفیت بودجه‌ای سال 94 را برای پروژه‌های آبرسانی کشور ایده‌آل خواند و افزود: با عنایت دولت تدبیر و امید در مجموع یک‌هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و نیز اعتبارات ردیف ملی آبرسانی برای پروژه‌های نیمه تمام روستایی در سطح کشور اختصاص یافته است.

فر امینی،با بیان اینکه اختصاص این میزان اعتبار در سال 94 در مقایسه با سال 93،رشد هفت برابری داشته است، گفت: این میزان اعتبار در تاریخ آبرسانی کشور بی‌سابقه است و استان گیلان جزء شش استان نخست کشور برای بهره‌مندی از این منابع مالی قرار دارد.

وی ادامه داد:در سفر اخیر هیأت دولت به استان گیلان، آبرسانی به حداقل 200 روستای استان مورد تاکید رییس جمهوری بود که تصویب شد.

وی ادامه داد:مطابق هدف گذاری صورت گرفته، عملیات آبرسانی در 10 تا 12 روستای هر شهرستان با اولویت قرار دادن پروژه‌های نیمه تمام در سال 94 اتفاق می‌افتد.