کمیته پیشگیری از تلفات حیوانی به ریاست فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش ندای گیلان از آستانه اشرفیه ،حیدری در این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت دام و طیور در سلامت غذایی انسان اظهار داشت: با توجه به شروع فصل مهاجرت ماکیان و امکان بروز برخی از بیماری ها در دام ها در این فصل ضروری است بمنظور پیشگیری از خسارت های اقتصادی ناشی از کاهش تولیدات دامی، در صورت مشاهده هرگونه تلفات موارد سریعا به فرمانداری گزارش تا اقدام لازم انجام گیرد.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افزود:از آن جایی که شغل بخش زیادی از مردم منطقه در کنار کشاورزی، دامداری است و بروز هر نوع بیماری خسارت های اقتصادی زیادی برای دامدار در پی خواهد داشت، باید تلاش شبکه دامپزشکی شهرستان در راستای ریشه کن کردن بیماری ها از طریق واکسیناسیون بموقع و کد دار کردن احشام واکسینه شده باشد.
حیدری اطلاع رسانی گسترده، همکاری بخشداران و دهیاران در روستاهای تابعه شهرستان در راستای آگاه سازی دامداران از بیماری ها، جلوگیری از حمل و نقل دام ها بدون مجوز و جداسازی دام های سالم از دام های آلوده و همچنین سم پاشی مکان های نگهداری دام را از جمله اقدامات موثر در ریشه کن کردن بیماری ها عنوان نمود.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه تاکید کرد: اهالی روستا باید در صورت مشاهده هر گونه علایم بیماری در گاوها مراتب را به نزدیک ترین واحد دامپزشکی گزارش کرده و از هر گونه نقل و انتقال گاوها بدون مجوز دامپزشکی خودداری کنند.