نماینده رشت با بیان اینکه گیلان قطب تولید مرغ در کشور است بنابراین کمبود این قلم کالا یا افزایش بی‌ضابطه قیمت آن در بازار فقط و فقط نشانه سوء مدیریت مسئولان متولی است، گفت: در شرایط ویژه و حساس فعلی، هر اشتباهی که امروز از مسئولان سر بزند مجازت‌‌های سنگینی باید برای آن اعمال شود.

به گزارش ندای گیلان،جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه سوء مدیریت و بی‌تدبیری برخی از مسئولان باعث بروز این آشفتگی‌ها در کشور شده است اظهار داشت: گیلان قطب تولید مرغ در کشور است بنابراین کمبود این قلم کالا یا افزایش بی‌ضابطه قیمت آن در بازار فقط و فقط نشانه سوء مدیریت مسئولان متولی است.

 

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این پرسش که سوء مدیریت‌ و تحریم‌ها هر کدام به چه میزان موجب آشفتگی در بازار کالاهای اساسی شده است عنوان کرد: بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما بحران‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف داشتیم و سعی کردیم آن‌ها را مدیریت کنیم.

 

کوچکی‌نژاد بحث‌هایی که در مورد توزیع کالاهای کوپنی، تلاطمات بازار و تحریم‌های گوناگون دشمن در اوایل پیروزی انقلاب مطرح بود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: من اعتقاد دارم در شرایط ویژه و حساس فعلی، هر اشتباهی که امروز از مسئولان سر بزند مجازت‌‌های سنگینی باید برای آن اعمال شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس مشکلاتی که در عرضه تامین و توزیع مرغ در کشور و استان گیلان پیش آمده است را مورد واکاوی قرار داد و در همین مورد تصریح کرد: تولید مرغ در گیلان ماهانه حدود ۴۰۰ تن و مصرف آن در داخل استان کمی بیش از ۲۰۰ تن برآورد شده و این نشان می‌دهد تولید ما دو برابر مصرف است.

 

وی با تاکید بر اینکه ضعف شدید مدیریتی و سوء تدبیرها عامل اصلی کمبود مرغ، روغن و سایر اقلام اساسی در بازار است یادآور شد: کسی نمی‌تواند بگوید که مسبب این گرفتاری‌ها تحریم‌های آمریکاست از طرفی در بحث نوسان شدید قیمت اجناس هم همین عامل یعنی عدم مدیریت درست موجب شده مردم با مشکل مواجه شوند.

 

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی باید مشکلات اینچنینی را به دقت ریشه‌یابی و علل آن‌ها را بررسی کنند اذعان کرد: انتظار ما این است وقتی تلاطمی در بازار ایجاد می‌شود و مردم گرفتار هستند مسئول مربوطه با تمام قوای خود وارد میدان شود و برای حل مشکل چاره‌ای بیندیشند.

 

کوچکی‌نژاد پاسخگو بودن مسئولان و مدیرانی که به علت ضعف در عملکرد آنان شاهد بروز آشفتگی، کمبود کالا‌ و افزایش قیمت سرسام‌آور اجناس هستیم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مجلس تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و حتما به این قضایا ورود می‌کند و طرح توزیع کالاهای اساسی را هم در راستای حمایت از اقشار مختلف مردم  طرح‌ریزی کرده است.

/شبستان