فرماندار صومعه سرا با تاکید براینکه در صورت عدم تامین مرغ مورد نیاز شهرستان صومعه سرا مجوز خروج مرغ از شهرستان را نمی دهیم یادآورشد:کمبود مرغ در طی روزهای اخیر در مرکز تولید مرغ استان گیلان حاصل برنامه ریزی های سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

به گزارش ندای گیلان،سیدجلال سیدمحمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد اظهار داشت:هدف از تشکیل این جلسه بررسی وضعیت کمبود مرغ، شناسایی عوامل اخلال در چرخه توزیع، فروش ومصرف و رسیدن به راهکار مشترک جهت بهبود وضعیت آن در سطح شهرستان است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۷ تن سهمیه مرغ منجمد برای شهرستان جذب شده و بیش از ۱۷ تن دیگر نیز در حال جذب است.

فرماندار صومعه سرا درادامه با بیان اینکه در حال حاضر مرغ منجمد با قیمت ١۵ هزار تومان در فروشگاه های افق کوروش،جانبو و طالبی در خیابان جعفری موجوداست،خاطرنشان کرد:
جای تاسف دارد که طی ٣ روز گذشته در مرکز و قطب تولید مرغ در استان و کشور ۱۰ تن مرغ هم توزیع نشده است.

سید محمدی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان را پاسخگوی وضعیت ایجاد شده کمبود مرغ در صومعه سرا دانست و تاکید کرد: در شهرستانی که تولید کننده مرغ استان وکشور است کمبود و عدم دسترسی به آن دردناک است.

وی با تاکید براینکه در صورت عدم تامین مرغ مورد نیاز شهرستان صومعه سرا مجوز خروج مرغ از شهرستان را نمی دهیم یادآورشد:کمبود مرغ در طی روزهای اخیر در مرکز تولید مرغ استان گیلان حاصل برنامه ریزی های سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

نماینده عالی دولت درصومعه سرادر ادامه جلسه تنطیم بازار با اعلام اینکه تاکنون ۲۶ تن روغن نباتی در سطح این شهرستان توزیع شده اظهار داشت: طی هماهنگی های به عمل آمده ٣۶ تن روغن نیز از کارخانه کندوج واقع در شهرک صنعتی این شهرستان خریداری و به زودی وارد چرخه توزیع می شود.

سید محمدی همچنین با بیان اینکه نسبت به جذب ۱۷ تن روغن نیز از کارخانه بالک برای شهرستان صومعه سرا اقدام شده خاطر نشان کرد: با این اقدامات صورت گرفته اکنون مشکلاتی نیز در چرخه توزیع این کالا وجود دارد ودر بسیاری از مغازه ها،امکان دسترسی به روغن ممکن نیست.

وی با تاکید براینکه لازم است عاملین توزیع روغن در شهرستان صومعه سرا مشخص وبه مردم معرفی شوند گفت: باید با اختصاص سهمیه روزانه این اعتماد را در بین مردم ایجاد کنیم که هر زمانی به عاملین مشخص شده مراجعه کنند امکان دسترسی به روغن فراهم و نگرانی کمبود این کالای اساسی رفع شود.

سید محمدی با اعلام اینکه روزانه دو الی سه تن روغن به عاملین توزیع شهرستان صومعه سرا تحویل داده می شود خاطر نشان کرد:عاملین توزیع روغن بصورت مستمر روغن مورد نیاز این شهرستان را توزیع می کنند.

فرماندارصومعه سرا همچنین با بیان اینکه سهمیه روغن صنف صنعت این شهرستان ۴١ تن است گفت: از این مقدار تاکنون ٢٠ تن وارد این شهرستان شده است.