سردار آقازاده نماینده رشت گفت:کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم مانند روغن، مرغ، تخم مرغ و غیره باید به سهولت در اختیار قرار بگیرد؛ این که دولت پیش‌بینی این روز‌ها را نکرده بود نشان دهنده ناکارآمدی و عدم مدیریت صحیح آن است.
به گزارش ندای گیلان،سید علی آقازاده  امروز در گفت‌وگویی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و رهاشدگی آن توسط دولت اظهار کرد: تخصیص منابع، عوامل تولید کالا و خدمات به افراد جامعه از مهم‌ترین وظایف دولت بوده که متاسفانه دولت عامدانه یا جاهلانه آن را رها کرده است.
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به فرآیند و مکانیزم اقتصاد در بازار عنوان کرد: استفاده و به‌کارگیری شیوه‌های مقتضی جامعه برای تولید و عرضه متناسب با تقاضا باید در دستور کار مسئولان اقتصادی دولت قرار می‌گرفت و در رابطه با توزیع کالاها و خدمات در جامعه؛ طبق ضوابط قانونی در کشور اجرا می‌شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نظارت درست توسط دستگاه‌های نظارتی کشور تصریح کرد: کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم مانند روغن، مرغ، تخم مرغ و غیره باید به سهولت در اختیار قرار بگیرد؛ این که دولت پیش‌بینی این روز‌ها را نکرده بود نشان دهنده ناکارآمدی و عدم مدیریت صحیح آن است.
آقازاده با تاکید بر لزوم به‌کارگیری مکانیزم درونی اقتصاد در راستای برقراری تعادل در بازار بیان کرد: بر اثر نظر بسیاری از اقتصاددانان، مکانیزم درونی اقتصادها در داخل می‌تواند اقتصاد کشور را به تعادل و ثبات برساند لذا نقش دولت در اجرای مکانیزم درونی؛ بسیار مهم و اساسی است.
وی ضمن اشاره به نقش نظارتی مجلس برای وادار کردن دولت به کار و تلاش اقتصادی و رفع مشکلات و نابسامانی‌های ایجاد شده در بازار اذعان کرد: مجلس با توجه به نقش نظارتی خود در صورت عدم اقناع از پاسخ‌های وزیر صمت و اقتصاد تذکر و سوال از وزیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
نماینده مردم رشت در مجلس ناکارآمدی مسئولین اجرایی کشور را عامل مهم تورم در کشور دانست و افزود: تورم با توجه به عدم تغییر درآمدهای خانوارها قدرت خرید مردم را با مشکل مواجه کرده و متاسفانه بر توزیع درآمدهای افراد نیز تاثیر گذاشته است.
وی با بیان اینکه عدم نظارت بیش از هر چیز دیگری کشور را با مشکل مواجه کرده‌ است خاطرنشان کرد: مجلس به دولت پیشنهاد داده که اگر نمی‌تواند در نظارت درست عمل کند از نیروهای بسیجی سازمان‌های خود و یا از نیروهای مردمی بسیج در این کار بهره ببرد.
/شبستان