وی با بیان اینکه اکنون سرانه فضای ورزشی گیلان حدود ۶۳ یا ۶۴ سانتی‌متر است، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی کشور حدود ۷۳ یا ۷۴ سانتی‌متر بوده یعنی حدود ۱۰ سانتی‌متر اختلاف است.

به گزارش روابط عمومی ورزش وجوانان گیلان به ندای گیلان ،سید مناف هاشمی در حاشیه سفر خود به گیلان و بازدید از پروژه‌های ورزشی تالش اظهار کرد: هدف اصلی سفر به گیلان افتتاح رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام خزر در رشت بوده که در این دوره از مسابقات ۱۷ کشور دنیا حضور دارند.

وی با بیان اینکه این رقابت یکی از مسابقات مهم و رنکینگ بین‌المللی است، افزود: رقابت‌های شطرنج جام خزر نشان می‌دهد که ورزش ایران در حوزه قهرمانی اهمیت زیادی برای ما دارد و مسؤولان گیلان نیز در این راستا حمایت‌های خوبی داشتند تا میزبانی مسابقات با گیلان باشد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه قرار بود برای افتتاح رقابت‌های شطرنج جام خزر وزیر ورزش حضور داشته باشد، افزود: این مسابقات همزمان با برگزاری رقابت‌های کشتی در خراسان رضوی شد و سلطانی‌فر به این استان سفر کرد و بنده به خدمت مردم گیلان رسیدم.

وی با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های ورزشی تالش گفت: زمین بسیار خوب و بزرگی در پارک جنگلی گیسوم اسالم شهرستان تالش از حدود ۱۰ سال پیش به سازمان ملی جوانان واگذار شد که بلاتکلیف افتاده بود و در این زمینه نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال پیشنهاد کرد در این منطقه یک کمپ ورزشی کشوری احداث شود و وزیر نیز نظر مساعدی در این زمینه دارد و اعتبارات لازم برای پروژه پیش‌بینی می‌شود.

هاشمی گفت: این زمین باید بازدید و ابعاد آن مشاهده می‌شد و مسؤولان محلی نیز باید برای به ثمر نشستن پروژه مذکور همراه ما باشند تا این زمین به صورت دوباره به صورت کامل به وزارت ورزش و جوانان تحویل داده شود تا بتوانیم اعتبارات لازم را برای آن پیش‌بینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای بودجه سال ۹۶ باید اعتبارات خوبی برای ساخت پروژه داشته باشیم، تصریح کرد: اگر در گام نخست مسائل محلی و منطقه‌ای حل شود می‌تواند موجب تحول خوبی در منطقه و حوزه قهرمانی و اشتغال و … شود و تاثیرگذار باشد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان برگزاری جلسات متعدد با مسؤولان محلی و نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال و بررسی مسائل ورزشی منطقه و در نظر گرفتن کمک‌های مورد نیاز به پروژه مذکور را از جمله اهداف سفر خود به تالش عنوان کرد.

وی یادآور شد: طبق دستور نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های این شهرستان نیز بازید می‌کنیم و پس از آن با کوچکی‌نژاد و جعفرزاده نمایندگان مردم رشت نیز جلسه می‌گذاریم تا مشکلات ورزشی شهرستان‌های مذکور تا حد مقدورات حل و فصل شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توفیقات بسیار خوبی در حوزه مالیات بر ارزش افزوده داشتیم، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده ۲۷صدم درصد تصویب شد و همچنین تخفیف مالیاتی برای بخش‌خصوصی که به ورزش کمک می‌کنند به عنوان معافیت مالیاتی مورد تصویب قرار گرفت.

وی رشد در حوزه عمرانی ورزش را خوب دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه در سه سال گذشته حدود یک‌هزار پروژه را به پایان رساندیم در ایام دهه فجر نزدیک به ۱۰۵ پروژه با حضور وزیر ورزش و جوانان و مسؤولان ورزشی به بهره‌برداری می‌رسانیم و تا یک ماه آینده تعداد پروژه‌های افتتاح شده کشور به یک‌هزار و 100 پروژه از ابتدای دولت تدبیر و امید می‌رسد.

معاون توسعه و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان سرانه فضای ورزشی گیلان را از متوسط کشوری چند سانتی‌متر عقب دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان گیلان در تلاش هستند در بودجه‌های سال آینده به سرانه متوسط کشوری و حتی استاندارد واقعی دست یابند.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه فضای ورزشی گیلان حدود ۶۳ یا ۶۴ سانتی‌متر است، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی کشور حدود ۷۳ یا ۷۴ سانتی‌متر بوده یعنی حدود ۱۰ سانتی‌متر اختلاف است.

هاشمی با اشاره به اینکه برای پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی 80، 90 و 95 درصد حدود 50 تا 60 درصد اعتبار اختصاص دهیم، متذکر شد: اکنون حدود 20 درصد پروژه‌ها فعال شدند و پروژه‌هایی که پیشرفت پایینی دارند را از ابتدای سال ۹۶ آغاز می‌کنیم.