کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان از فومن، ارسلان سالاری در حاشیه افتتاحیه کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن، گفت: کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی واحدهای درمانی سرپایی تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش سهم هزینه‌های مستقیم مردم، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی، افزایش خدمت‌رسانی به بیماران سرپایی و ارتقا شاخص رضایتمندی از عمده اهداف راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی است.

وی افزود: احداث و بهره‌برداری از ۱۰ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی در گیلان در طرح تحول سلامت از اهداف دولت در راستای استقرار عدالت سلامت بوده است.

سالاری با بیان اینکه تاکنون دو کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان‌های رشت و رودسر افتتاح و بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: دو کلینیک ویژه تخصصی دیگر نیز در شهرستان‌های فومن و آستانه‌اشرفیه آماده بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به بهره برداری از کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن، افزود: این کلینیک از سال ۹۵ با زیربنای ۷۹۰ مترمربع آغاز و در بهمن‌ماه امسال فرایند احداث و تجهیز آن به پایان رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: کلینیک ویژه فومن در مساحت ۷۸۰ مترمربعی احداث‌شده و برای ساخت و تجهیز آن ۱۸ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

سالاری ادامه داد: این کلینیک دارای بخش‌های قلب و عروق، اطفال، جراحی، رادیولوژی، سونوگرافی، داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، اعصاب و روان و دندانپزشکی است.

لازم به ذکر است، در گیلان هشت کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی در دست احداث است که بین ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.