فرماندار آستارا گفت: دولت با اتصال راه‌آهن آستارا به جمهوري آذربايجان زنجيره توسعه گيلان را تکميل خواهد کرد

به گزارش ندای گیلان از آستارا، مهندس سيروس شفقي در آستانه سفر دولت تدبير و اميد به استان گيلان، با اشاره به اينکه راه‌آهن بين‌المللي گيلان بخش مهمي از طرح‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي تکميل شاهراه مواصلاتي و ترانزيتي شمال- جنوب است، اظهار داشت: ايجاد اين خط آهن سبب مي‌شود که شمال ايران و در رأس آن استان گيلان و بندر مرزي آستارا به يک هرم بزرگ توسعه در حوزه مسافري، صادرات، واردات و ترانزيت کالا تبديل شود.

وي بندر مرزي آستارا را پيوند دهنده دو راه‌آهن مهم و بين‌المللي خواند و تصريح کرد: اين شهرستان در آينده نقش چشمگير خود را براي کشور با مزيت‌هاي فراوان ايفا خواهد کرد.

فرماندار آستارا با بيان اينکه به طور يقين توسعه اقتصادي و بازرگاني آستارا منجر به تحول عظيم اقتصادي در استان گيلان و کشور خواهد شد، افزود: با وجود مرز زميني و دريايي در شهرستان آستارا بايد از فرصت‌هاي موجود به منظور توسعه، رونق اقتصادي و اشتغالزايي استان گيلان استفاده کرد.

شفقي تأکيد کرد: کليد توسعه گيلان، بندر مرزي آستارا است و با توجه به موقعيت اين شهرستان و واقع شدن در کريدورهاي مختلف حمل و نقل مي‌تواند درصورت برنامه‌ريزي‌هاي لازم در ايجاد امنيت پايدار اقتصادي استان نقش اساسي داشته باشد.

وي با بيان اينکه آستارا با جاذبه‌هاي مختلف سياسي، طبيعي، اقتصادي و گردشگري بايد از ظرفيت‌هاي کارآمد و شايسته پاسخگويي به خواسته‌هاي ملي برخوردار باشد، گفت: با توجه به حضور گردشگران انبوه در برخي ايام و ماه‌هاي سال، اين شهرستان مرزنشين بدون همراهي و کمک دولت نمي‌تواند پاسخگوي نياز گردشگران باشد.

شفقي کمبود فضاهاي عمومي، تفريحي، فرهنگي و ورزشي در شهرستان آستارا را ملموس دانست و افزود: بندر مرزي آستارا داراي اهميت ملي و بين‌المللي است و توسعه و رفع کاستي‌هاي آن نياز به پردازش ملي و توجه بيشتر دارد.