نماینده آستارا گفت:پروژه دفع فاضلاب آستارا با اعتبار ملی 180 میلیارد تومانی امسال به زمین خواهد خورد

به گزارش ندای گیلان،ولی داداشی درگفت و گویی با اشاره به پروژه های اساسی شهرستان آستارا گفت: یکی از این پروژه ها، سد لاستیکی است که آب شرب 14 روستا از جمله روستاهای ویرمانی،عباس آباد،کامرود، دربند و عنبران محله را تامین خواهد کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: این سد از محل اعتبارات ملی احداث شده  و درخواست ما از وزارت نیرو این است که هرچه سریع تر این پروژه به اتمام برسد.

داداشی همچنین با بیان اینکه پروژه دفع فاضلاب آستارا با مشکل ردیف بودجه از اعتبارات ملی مواجه بود ،گفت: با پیگیری های یک ساله از وزارت نیرو ،سازمان برنامه و بودجه و شرکت آبفا مشکل ردیف بودجه فاضلاب آستارا را حل شد و امسال کلنگ آن را خواهیم زد تا این مشکل چندین ساله مردم این شهر مرتفع شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح بالغ بر 180 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با پیگیری های صورت گرفته،این ردیف بودجه تامین شده و از مسئولان مربوطه می خواهیم که هر چه سریع تر پروسه احداث این پروژه را آغاز کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شهرستان آستارا تالابی به نام تالاب استیل عباس آباد وجود دارد که متاسفانه شهرداری این محل را به بهانه بازسازی تخریب کرده بود و راهی را از وسط تالاب کشیده بود که با حمایت مردم و پیگیری کمیسیون اصل نود مجلس پس از شکایات مردمی واصله به این کمیسیون و آن را به سرانجام رسانده و اجازه ندادیم که تالاب تخریب شود.

داداشی همچنین با اشاره به راه آهن بارانداز آستارا به آستارا میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: وزارت راه و شهرسازی قول داده بود که دهه فجر سال گذشته فاز اول این پروژه افتتاح شود که عملیاتی نشد و با اینکه این پروژه به سرمایه گذار خارجی واگذار شده است،وزیر راه و شهرسازی اخیرا قول داده است که این پروژه تا پاییز سال 97 به اتمام برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسامی در ادامه تصریح کرد: باید سرمایه گذاران را برای فعالیت تشویق کرد و سنگ اندازی و ایجاد مانع بر سر راه آنان اشتباه بزرگی است و از این رو، از سرمایه گذاران حوزه داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در آستارا حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است؛ عملیات ریلی گذاری راه آهن بین المللی آستارا-آستارا در محدوده جمهوری اسلامی ایران و در مرز آستارای ایران از 12 اسفندماه 95 و از مسیر پل ریلی مشترک ۸۰ متری و سه دهنه مرزی آستارا-آستارا با استقرار دستگاه های پیشرفته ریل گذار و فعالیت نیروهای متخصص دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در محل اجرای این پروژه بین المللی آغاز شد.