در بسته حوادث امروز ندای گیلان در مورد کلاهبرداری با حاملگی کاذب می خوانیم و از جزئیات حمله به چند روحانی در قم باخبر می شویم و همچنین اظهارات پلیس در خصوص حمله شبانه به ساختمان شهرداری منطقه 12 را از نظر می گذرانیم.

در بسته حوادث امروز ندای گیلان در مورد کلاهبرداری با حاملگی کاذب می خوانیم و از جزئیات حمله به چند روحانی در قم باخبر می شویم و همچنین اظهارات پلیس در خصوص حمله شبانه به ساختمان شهرداری منطقه 12 را از نظر می گذرانیم.

 

کلاهبرداری باشگرد حاملگی کاذب

زنی در گینه به جرم کلاهبرداری در متقاعد کردن زنانی که به دنبال بارداری و مادر شدن بودند، بازداشت شد.به گزارش «وستی» این شیاد با معرفی خود به عنوان پزشک طب سنتی موادی را به مراجعه‌کنندگان می‌داد تا شکم آنان متورم شود و مراجعه کنندگان تصور می کردند که باردار شده‌اند، این زنان نیز تا نه ماه در انتظار تولد فرزند خود بودند و این دروغ را باور می‌کردند.

این کلاهبردار برای کار خود از هر بیمار ۳۳ دلار می‌گرفت که معادل نیمی از حقوق یک کارمند در این کشور فقیر آفریقایی است.

به گفته پلیس گینه این زن هزاران دلار با استفاده از این شگرد درآمد داشته است.

سرانجام در ۱۶ ژانویه بیش از ۲۰۰ زن که طعمه این کلاهبرداری شده بودند با مراجعه به پلیس خواهان دستگیری این زن شدند.

پیش بینی شده بیش از ۷۰۰ زن بین ۱۷ تا ۴۵ ساله گرفتار این شیوه کلاهبرداری شده اند.

جزئیات‌حمله‌به‌چند‌روحانی‌در‌قم

عصر دیروز یک فرد که تعادل روانی نداشت به چند روحانی در قم حمله و دو نفر از آنان را زخمی کرد. به گزارش خبرگزاری رسا، یک منبع آگاه در گفت وگو با این خبرگزاری ، با اشاره به جزئیات این حادثه افزود: فرد ضارب ماده مخدر شیشه مصرف کرده بود و حالت روحی و روانی درستی نداشته و به چند روحانی حمله کرده است. وی افزود: قصد این فرد ضارب ایجاد رعب و وحشت بود که دستگیر شده و در حال بازجویی است، این فرد با چاقو به روحانیان حمله کرد که در پی آن دوروحانی زخمی شدند، همچنین این فرد یک دستگاه خودروی پیکان را به آتش کشیده است.این منبع آگاه تأکید کرد: برخی خبرها درباره متواری شدن فرد ضارب واقعیت ندارد و این فرد با هوشیاری به موقع ماموران نیروی انتظامی دستگیر شده است.شایان ذکر است، دو روحانی مضروب این حادثه در یکی از بیمارستان های قم بستری هستند و خوشبختانه حال عمومی آن ها مساعد است. به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم نیز گفت: بر اساس تحقیقات مقدماتی مشخص شده است که این فرد از اهالی و ساکنان استان قم نبوده و در زمان وقوع جرم به دلیل مصرف شیشه تعادل روحی و روانی نداشته است. کاهه افزود: خوشبختانه دو شهروند مضروب که روحانی بوده اند بلافاصله پس از این اتفاق به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان سرپایی قرار گرفتند. وی در باره آتش زدن خودرو توسط این متهم نیز گفت: خودروی مذکور مربوط به خود متهم بوده که به دلیل توهم داشتن قصد داشته خود و ماشین را به آتش بکشد که در حین خودسوزی ماموران نیروی انتظامی مانع این اقدام شدند.دادستان قم گفت: بر اساس استعلام‌های اولیه این فرد جزو اراذل واوباش نبوده و هیچ ارتباطی هم به اغتشاشات اخیر نداشته است.

 

توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی 
در شهرداری منطقه 12 تهران 
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت  اعلام کرد:مقارن ساعت یک بامداد دوشنبه  دو موتورسوار در یکی از کوچه‌های فرعی محدوده منطقه 12 شهر تهران، اقدام به شکستن شیشه یکی از اتاق‌های همکف شهرداری منطقه 12 تهران کرده و سپس یک بسته آتش‌زا را به داخل اتاق مذکور پرتاب کرده‌اند که سریعا ماموران شهرداری منطقه 12 این بسته را خاموش کرده‌اند.وی افزود :در بررسی‌های انجام شده از سوی پلیس پایتخت، مشخص شد که این اقدام هیچ گونه خسارتی درپی نداشته و هم اکنون پرونده از سوی ماموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.
دزدی از 9 همسایه در یک شب!
از شب ژانویه تاکنون از ۹ خانه ارامنه در محله مجیدیه سرقت شده است.
به گزارش میزان، اهالی محله مجیدیه جنوبی وقتی برای برگزاری مراسم شب ژانویه از خانه خود خارج شدندنمی دانستند وقتی از مراسم به خانه باز می گردند، با خانه های خالی خود روبه رو می شوند. در شب ژانویه دو خانه در محله مجیدیه جنوبی(اثنی عشری) از سوی سارقان مورد دستبرد قرار گرفت.
یکی از مال باختگان به خبرنگار میزان گفت: وقتی بعد از مراسم به خانه آمدیم متوجه شکسته شدن در ضد سرقت خانه شدیم. سارقان به راحتی در را شکسته و پس از ورود به خانه و به هم ریختن وسایل، محل گاو صندوق را پیدا کرده بودند و از آن سرقت کردند.
این فرد ادامه داد: در مجموع 150 میلیون تومان از خانه ام پول، طلا، ارز و وسایل سرقت شده است. وقتی هم با کلانتری تماس گرفتیم، ماموران به نوشتن یک صورت وضعیت و ثبت شکایت کفایت کردند. اما دو روز بعد بازهم سرقت های مختلفی در محله و از خانه های دیگر ارامنه اتفاق افتاد.  یکی دیگر از مال باخته ها که سارقان گاو صندوق را از داخل خانه اش سرقت کرده اند، گفت: وقتی چند روز قبل از خانه دوستم به خانه ام آمدم متوجه تخریب در،سرقت از خانه و مفقود شدن گاو صندوقم شدم. دزدان به راحتی گاو صندوق چند 10 کیلویی را با خود بردند.
مال باخته سوم که او هم طلاهای همسرش به سرقت رفته است، گفت: آن چه ما از دزدان می دانیم این است که به شدت حرفه ای هستند و از یک خودروی 206 سفید رنگ در سرقت ها استفاده می کنند. برخی بچه‌های محل مدعی شدندسارقان مسلح هستند که نمی توانم این ادعا را تایید کنم.

نجات زندانی محکوم به قصاص با آشتی٢ طایفه
رئیس دادگستری اندیمشک گفت: با وساطت و تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف شهرستان اندیمشک، بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه با رضایت خانواده مقتول، دو طایفه در این شهرستان بعد از شش سال نزاع با هم مصالحه کرده و از اجرای حکم قصاص گذشت کردند. خداکرم رحیمی بهمنیاری گفت: در سال ۹۰، در پی درگیری محلی بین دو طایفه در اندیمشک، یک نفر به قتل رسیده و یک نفر زخمی می‌شود که با وقوع این حادثه بین این دو طایفه کدورت و دشمنی پدید می‌آید که وساطت و تلاش شبانه‌روزی اعضای شورا‌های حل اختلاف این شهرستان، بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه پس از شش سال تلاش و کوشش آنان نتیجه داد و اولیای دم از قاتل فرزند خود گذشت کردند. او اضافه کرد: این دو طایفه با حضور امام‌ جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار، دادگستری، اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان طوایف و بیش از دوهزار نفر از دو طایفه با هم مصالحه کردند و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

تصادف مرگبار بزرگراه بابایی
جانشین اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره حادثه‌ تصادف مرگباری که حین عملیات حمل خودرو با جرثقیل به وقوع پیوست، توضیح داد. سرهنگ احسان مؤمنی، اظهار کرد: حدود ساعت ١٠:٣٠ یکشنبه به دنبال وقوع تصادف خودروی پراید در بزرگراه شهید بابایی، یک دستگاه جرثقیل برای جابه‌جایی و امدادرسانی به محل اعزام شد. جانشین اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در حین عملیات حمل خودرو، یک دستگاه خودروی سمند که در همان مسیر در حرکت بود، با قسمت عقب سواری پراید برخورد کرد. او افزود: بر اثر این برخورد، خودروی پراید به سمت جلو پرتاب شده و به راننده جرثقیل که مابین پراید و جرثقیل ایستاده بود، برخورد کرد. سرهنگ مؤمنی تصریح کرد: متأسفانه بر اثر این تصادف و به‌دنبال شدت ضربه واردشده، راننده جرثقیل فوت کرد. او درباره علت تصادف گفت: در بررسی از صحنه تصادف هیچ‌گونه آثاری از خط ترمز خودروی سمند مشخص نشد و شواهد حاکی از بی‌توجهی به جلو از سوی راننده خودروی سمند است.

فوت ٩٠ نفر در استان تهران به‌دلیل گازگرفتگی
اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از جان‌باختن ٩٠ نفر به‌دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن (co) از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال در این استان خبر داد. این شمار فوت‌شده به‌دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در‌مقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته (١٣٩٥) با ٩٦ فوتی، شش درصد کاهش یافته است. از ٩٠ نفر جان‌باخته به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ٦٤ نفر مرد و ٢٦ نفر زن بودند. 
آتش سوزی چادرهای زلزله زدگان

آتش‌سوزی در 4 چادر زلـــــــــــــزله زدگان سر پل ذهاب، بدون تلفات جانی مهار شد. شکوفه قدمی، رئیس جمعیت هلال احمراین شهرستان گفت: صبح دیروز ۴ چادر اسکان اضطراری به علت استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد طعمه حریق شدند. اما با حضور بموقع نیروهای آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر آتش در کمترین زمان مهار و خوشبختانه به چادرهای دیگر آسیبی نرسید. پس از مهار کامل آتش‌سوزی، چادرهای سوخته جمع‌آوری و چادرهای جایگزین به زلزله زدگان تحویل داده شد. از 21 آبان و پس از زلزله با اسکان اضطراری زلزله زدگان در چادرهای اهدایی مردم و جمعیت هلال احمر، این چندمین بار است که به‌دلایل مختلف از جمله بی‌توجهی به نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، چادرها دچار حریق می‌شوند.


سرقت شبانه آمبولانس

مأموران پلیس درتعقیب سارق یا سارقان ناشناسی هستند که آمبولانسی را شبانه از مقابل بیمارستان دزدیده و متواری شده‌اند.ابوبکر افشنگ، مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه-آذربایجان غربی- گفت: این سرقت شامگاه جمعه از مقابل بیمارستان نبی اکرم(ص) شهرستان اشنویه صورت گرفت، اما از آنجا که نگهبان بیمارستان نیز با گذشت حدود یک ساعت، از سرقت آمبولانس مطلع شده بود به همین خاطرتلاش‌های مقدماتی برای متوقف کردن آمبولانس به نتیجه‌ای نرسید.با این حال پس ازاعلام شکایت، تحقیقات پلیسی آغاز شده است اما مردم نیز در صورت مشاهده هر آمبولانس مشکوکی می‌توانند برای کمک به یافتن آمبولانس  و دستگیری سارق یا سارقان، با پلیس 110 یا بیمارستان مربوطه تماس بگیرند.


مرگ عجیب راننده جرثقیل

تصادف مهیب و عجیب سمند با جرثقیل حامل پراید در بزرگراه شهید بابایی، مرگ راننده جرثقیل را رقم زد.
سرهنگ احسان مؤمنی، جانشین اداره تصادف‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح یکشنبه به‌دنبال تصادف خودرو پراید در بزرگراه شهید بابایی- مسیر شرق به غرب- جرثقیلی برای جابه‌جایی و امداد‌رسانی به محل اعزام شد اما در جریان حمل خودرو، سمندی که در همان مسیر در حرکت بود با قسمت عقب سواری پراید برخورد کرد. این ضربه باعث پرتاب پراید به سمت جلو و برخورد با راننده جرثقیل شد که بین پراید و جرثقیل ایستاده بود و او را به کام مرگ برد. با بررسی صحنه تصادف مشخص شد علت تصادف بی‌توجهی راننده سمند به جلو بوده است.


واژگونی مرگبار سرویس مدرسه

واژگونی سرویس مدرسه در محور «سیمکان»- «قادرآباد»-استان فارس- راننده را به‌کام مرگ کشاند و 5 دانش‌آموز نیز مصدوم شدند. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: صبح دیروز خودرو پیکان حامل ۵ دانش‌آموز واژگون شد. به‌ دنبال اعلام این گزارش دو آمبولانس به محل اعزام شد. اما پس از نجات سرنشینان مشخص شد راننده جان باخته و 5 دانش‌آموز مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند. علت حادثه از سوی پلیس تحت بررسی قراردارد.