ساسان اکبری پور گفت: از ابتدای فصل شکار تا کنون بیش از 298 قبضه انواع اسلحه شکاری از متخلفان شکار و صید غیر مجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان کشف و ضبط شده است.

به گزارش ندای گیلان، ساسان اکبری پور در گفتگویی اظهار کرد: با وجود اعلام ممنوعیت شکار به دلیل شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان ، متاسفانه شکارچیان سودجو بدون توجه به هشدار ها ، اقدام به شکار می کردند.
وی افزود: به دلیل برودت هوا و بارش برف در ارتفاعات و همچنین سرازیر شدن چارپایان به دامنه کوه ، شرایط لازم برای شکارچیان سودجو فراهم شده بود.
اکبری پور تصریح کرد: پرسنل یگان حفاظت محیط زیست با افزایش گشت های شبانه روزی خود در مناطق تحت مدیریت خصوصا در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای شهرستان های شفت ، فومن ، سراوان و سیاهکل متوجه شکار چارپایان از جمله گراز وحشی شدند.
وی یاد آور شد : با اقدام بموقع ماموران یگان حفاظت از محیط زیست، شکارچیان متخلف به همراه ادوات شکار و همچنین گوشت حیوان شکار شده دستگیر و علاوه بر توقیف سلاح های آنان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: نیروهای این یگان علاوه بر آماده باش کامل ، پایش مستمر در مناطق مختلف را در دستور کار خود داشته و با هر گونه شکار و تصرف غیر مجاز به سرعت و به شدت برخورد می کنند.
اکبری پور افزود: هوشیاری محیط بانان یگان حفاظت از محیط زیست همچنین موجب شد 2 مورد تصرف زمین و تالاب خواری در منطقه سلکه تالاب بین المللی انزلی که توسط افراد بومی و با استفاده از فرصت تعطیلات در حال انجام بود، شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند.
وی یاد آور شد : از ابتدای فصل شکار تا کنون بیش از 298 قبضه انواع اسلحه شکاری از متخلفان شکار و صید غیر مجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان کشف و ضبط شده است.
اکبری پور با اشاره به تهیه گزارش تفصیلی جهت ارائه به شورای حفظ حقوق بیت المال گیلان تصریح کرد: هرگونه تصرف ، تخریب ، شکار و قاچاق پرنده و همچنین آسیب رساندن به محیط زیست ، تخلف محسوب شده و باید با متخلفان براساس قانون رفتار شود.
وی یادآور شد: درصورتی که هر فردی بخشی از تالاب را تصرف کرده و از آن خود بداند، چیزی برای آیندگان به نام تالاب بین المللی انزلی باقی نخواهد ماند/ ایرنا