رییس اداره پارک ملی بوجاق گفت:در طول ماه گذشته 337 رشته انواع تور زیر آبی و 157 رشته دام کلکوم مخصوص صید پرندگان کنارآبزی در پارک ملی بوجاق کشف شد.

به گزارش ندای گیلان،ابراهیم غلامی گفت: در پی گشت و کنترل شبانه‌روزی مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی، علاوه بر کشف و ضبط این تعداد از ادوات غیرمجاز صید، در طول ماه گذشته 337 رشته انواع تور زیر آبی و 157 رشته دام کلکوم مخصوص صید پرندگان کنارآبزی نیز از رودخانه سفید رود و بخشهای علفچر پارک ملی بوجاق کشف ، ضبط و جمع آوری شد و یک قبضه اسلحه شکاری نیز از متخلفین توقیف شد.

وی افزود: هرگونه صید و شکار در پارک ملی بوجاق اکیدا ممنوع است و مامورین با هوشیاری کامل با متخلفین برخورد خواهند کرد.

غلامی تصریح کرد: پارک ملی بوجاق تنها پارک ملی خشکی دریایی کشور است که در منطقه بندرکیاشهر قرار دارد و مصب رودخانه سفید رود بعنوان یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های ماهیان استخوانی و خاویاری دریای کاسپین، در قلب این پارک قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر این پارک میزبان هزاران پرنده مهاجر از انواع مرغابی‌سانان، قوها، پلیکان، فلامینگو، غاز، آنقوت و دیگر پرندگان آبزی، کنارآبزی و خشکی‌زی است.

رییس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر  گفت:وجود پرندگان شکاری از خانواده شاهین‌ها که داری ارزش اکولوژیک بسیار بالایی است باعث ایجاد طمع در شکارچیان و قاچاقچیان می‌شود که با حضور در منطقه و زنده گیری این پرندگان اقدام به انتقال آنها بصورت قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس می کنند.