ندای گیلان:علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به افزایش دمای گیلان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای گیلان در چند روز آینده کشاورزان اقدام‌های جلوگیری از خسارت‌های احتمالی خزانه‌های برنج را انجام دهند. برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی به خزانه‌های برنج بهتر است کشاورزان نسبت به هوادهی خزانه‌های دارای پوشش پلاستیکی خود اقدام کنند. […]

ندای گیلان:علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به افزایش دمای گیلان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای گیلان در چند روز آینده کشاورزان اقدام‌های جلوگیری از خسارت‌های احتمالی خزانه‌های برنج را انجام دهند. برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی به خزانه‌های برنج بهتر است کشاورزان نسبت به هوادهی خزانه‌های دارای پوشش پلاستیکی خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه 68 درصد خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای استان انجام شده است، تصریح کرد: احداث خزانه‌گیری برنج موجب تسریع در عملیات نشای برنج از اردیبهشت ماه جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه فصل نشای برنج اکنون به صورت موردی در برخی از شهرستان‌ها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان‌ها به صورت سنتی و مکانیزه نشای برنج را آغاز کرده‌اند.

شعبان‌نژاد درباره رهاسازی آب سد سفیدرود برای شالیزارهای استان، یادآور شد: آب سد سفیدرود از نشای برنج به بعد رهاسازی می‌شود.

وی کمبود آب سد سفیدرود را دلیل رهاسازی دیرهنگام آب سد سفیدرود عنوان کرد و گفت: کشاورزان با استفاده از آب باران و آب‌های داخلی اقدام به آماده‌سازی اراضی کشاورزی خود کنند.

گیلان دارای 238 هزار هکتار شالیزار است و سد سفیدرود آب کشاورزی 180 هزار هکتار اراضی شالیکاری این استان را تامین می‌کند.گیلان با تولید سالانه بیش از یک‌میلیون تن شلتوک و حدود 750 هزار تن برنج سفید، دومین استان تولید کننده برنج کشور است.