رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان در سال زارعی جدید ۳۳ نوع محصول شامل برنج، چای، دام‌های سنگین و سبک، انواع طیور، باغات گردو، کیوی، فندق، مرکبات و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش ندای گیلان،علی درجانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۸ هزار و ۵۰۰ کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر از چایکاران، ۴۱ هزار و ۹۰۰ نفر از شالیکاران اقدام به بیمه کرده‌اند و بقیه، بیمه گذاران سایر محصولات کشاورزی را شامل می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان در سال زارعی جدید ۳۳ نوع محصول شامل برنج، چای، دام‌های سنگین و سبک، انواع طیور، باغات گردو، کیوی، فندق، مرکبات و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: مهلت بیمه محصولات کشاورزی در سه محصول چای، برنج و مرکبات که پیش از این تا پایان اردیبهشت ماه بود تا پایان خرداد ماه امسال تمدید شده است از این رو کشاورزان تا فرصت اعلام شده سعی در بیمه محصولات خود کنند.

درجانی بیمه محصولات کشاورزی را کاملاً حمایتی دانست و افزود: این صندوق سالیانه چندین برابر حق بیمه‌ای که دریافت می‌کند به کشاورزان غرامت پرداخت می‌کند.

گفتنی است، سال گذشته ۲۹۵ میلیارد ریال غرامت بابت خسارت به بیمه گذاران محصولات کشاورزی در استان گیلان پرداخت شده است.