رئیس سازمان جهاد کشاورزی تالش با بیان اینکه تامین آب همواره یکی از دغدغه‌های شالیکاران این شهرستان است،گفت: احداث سدهای لاستیکی راهکار برون رفت از این مشکل است

به گزارش ندای گیلان،علی موسوی در خصوص وضعیت برنج این شهرستان با اشاره به اینکه آب مورد نیاز شالیزارهای این شهرستان از شبکه آب سد سفیدرود تامین نمی‌شود، گفت: امسال وضعیت سختی را پشت سر گذارندیم. خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده در حال حاضر مزارع برنج شهرستان تالش وضعیت خوبی دارند.

وی افزود: برداشت برنج در این شهرستان آغاز شده است و از نظر کیفی شاهد افزایش کیفیت دانه‌های برنج در این شهرستان هستیم.

موسوی خاطرنشان کرد: شهرستان تالش 16 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و به طور میانگین سالانه 76هزار تن شلتوک در شهرستان تالش تولید می‌شود و احتمال دارد، امسال نیز همین میزان شلتوک در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی تالش با بیان اینکه تولید مکانیزه برنج موجب کاهش قیمت تمام شده تولید این محصول می‌شود ادامه داد: برداشت برنج به صورت مکانیزه امسال در 76درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام خواهد شد، این در حالیست که برداشت مکانیزه برنج سال گذشته در 32درصد از شالیزارهای تالش انجام شده بود.

وی اظهار کرد: کاهش سختی تولید برنج و افزایش درآمد خانوارهای شالیکاران از دستاوردهای تولید برنج به روش مکانیزه است.

موسوی با بیان اینکه تامین آب همواره یکی از دغدغه‌های شالیکاران این شهرستان است،گفت: احداث سدهای لاستیکی راهکار برون رفت از این مشکل است.در صورت وجود سدهای لاستیکی مشکل آبی این شهرستان برای تامین برنج در حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.