استاندار گیلان حفظ ارتباط با دانش‌آموزان و شنیدن حرف‌های آنها را ضروری دانست و بر فعال‌سازی کرسی‌های آزاداندیشی دانش‌آموزی در استان تاکید کرد و گفت: یوم الله سیزدهم آبان،نقطه عطفی برای دشمن شناسی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در آستانه روز دانش آموز و روزملی مبارزه با استکبار جهانی در جمع صمیمانه تشکل های دانش آموزی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز اظهار داشت: مسئولان بویژه مدیران آموزش و پرورش، فرهنگیان و مربیان ارتباط با دانش آموزان را حفظ و زمینه ها و فرصت های صحبت کردن دانش آموزان را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به حضور پرشور و انقلابی دانش آموزان در مناسبت های مختلف خاطر نشان کرد: روحیه انقلابی دانش آموزان روح تازه ای به کالبد جلسات ما مسئولان می دهد.
وی با بیان اینکه همه گیلانیان اعم از دانش آموزان به گذشته خودشان افتخار می کنند،اضافه کرد: ما نسل شهید میرزاکوچک خان جنگلی روحانی مبارزه گیلانی هستیم که علیه استبداد و استعمار خارجی به مبارزه برخواست و تا پای جان ایستادگی کرد.
عباسی در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استبکار جهانی اظهار داشت: یوم الله سیزدهم آبان، نقطه عطفی برای دشمن شناسی است، فلسفه وجودی این روز  رویداد و رخداد تاریخی است که در آن دستان پلید دشمن رو و به انقلاب دوم معروف شد.
وی بیان داشت: در ۱۳ آبان سال ۵۷ جمعی از دانش آموزان دارای مبانی محکم اعتقادی و ایمان راسخ جلوی دانشگاه تهران علیه رژیم پلوی قیام می کنند و به شهادت می رسند و این روز را در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت می رسانند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه با تشریح سایر اقدامات پلید آمریکا اعم از به خاک و خون کشیدن دانشجویان، جنگ تحمیلی علیه ایران و حمایت از صدام اظهار داشت: شرارت آمریکا به عنوان دشمن کاملا برای ما محسوس بوده و هست.
عباسی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه کشور جمهوری اسلامی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب و تداوم نقشه های پلید و شوم آنان اضافه کرد: دشمن امروز با صف آرایی به دنبال دروغ پراکنی برای فریت جوانان و نوجوانان است تا آنها را  وارد خیابان ها کنند.
وی با بیان اینکه دستیابی به فناوری‌های روز، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، جزو ده کشور برتر در حوزه علم هوا و فضا و… گوشه‌ای از شکوفایی ایران اسلامی است، تصریح کرد: این موفقیت ها برگرفته از استعداد نوجوانان و جوانان همین کشور است و مایه عصبانیت دشمنان شده است؛ باید دشمن را بشناسیم چراکه با این آشوب‌ها می‌خواهد مانع پیشرفت و رشد کشور شود.
استاندار گیلان با اشاره به شکوفایی اقتصادی کشور و استان، بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس ظرفیت‌های داخلی و بومی روانشناسی و جامعه شناسی شده و بومی است، در حالیکه قبل از انقلاب از الگوهای کشورهای غربی برخوردار می‌شدند؛ لذا باید هوشیار باشیم و این موفقیت‌ها را حفظ کنیم.
استاندار گیلان اظهار داشت: دشمن با ابزارهای رسانه ای با دروغ پراکنی طوری ذهن ها را درگیر می کند که برخی جوانان و نوجوانان دوستان را دشمن و دشمنان را دوست به حساب  آورند از اینرو باید دشمن را شناخت تا جای دوست و دشمن عوض نشود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای حفظ انقلاب هزاران شهید داده و نهال انقلاب اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است، اضافه کرد: توطئه ها و نقشه های دشمنان همواره نقش برآب است، جوانان و نوجوانان ما بصیر و آگاه از ترفندهای دشمنان هستند.
عباسی افزود: هدایت‌گر کشتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت فقیه است همه ما با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری به رشد و پیشرفت می‌رسیم، خیلی از کشورهای دنیا آمدند تا انقلاب کنند اما نتوانستند چون رهبری  واحدی و الهی نداشتند.
استاندار گیلان با دعوت دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به راهپیمایی یوم الله 13 آبان، گفت: جوانان ما با بصیرت، آگاهی و ایمانی که دارند قطعا در همه عرصه‌ها موفق می‌شوند.
محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه تشکل های دانش آموزی در مدارس گفت: تشکل های دانش آموزی، فرصتی برای مطالبه گری دانش آموزان است.
در این دیدار صمیمانه نمایندگان هر یک از تشکل های دانش آموزی ضمن خواسته هایی از جمله احیاء زنگ پرورشی در مدارس و حمایت از اردوهای راهیان نور؛ بر حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی  ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تاکید کردند.