تا پایان لیگ برتر فوتبال ایران فقط ۴ هفته مانده است و گمانه زنی ها برای پیش بینی قهرمان چهاردهمین دوره لیگ میان اهالی فوتبال ادامه دارد

 لیگ چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران رو به اتمام است اما هنوز نمی توان درباره قهرمانی هیچ تیمی به صراحت صحبت کرد. در جدول لیگ چهاردهم ۶ تیم با اختلاف امتیازات ۸ هنوز شانس قهرمانی دارند و این موضوع می تواند باعث جذاب تر شدن رقابت ها در هفته های پایانی لیگ شود.

۱. تیم تراکتورسازی تبریز ۵۰ امتیاز

تراکتورسازان در هفته گذشته با برد ۲ بر یک مقایل سایپا و به لطف باخت سنگین نفتی ها در مقابل ذوب آهن اصفهان توانستند با ۵۰ امتیاز جایگزین شاگردان علی منصوریان در صدر جدول شوند. بازیهای تراکتورسازی تا هفته پایانی لیگ به این شرح است:

هفته ۲۷: پیکان – تراکتورسازی

هفته ۲۸: تراکتورسازی- گسترش فولاد

هفته ۲۹: استقلال – تراکتورسازی

هفته ۳۰: تراکتورسازی- نفت تهران

تراکتورسازی در دو هفته پایانی با دو تیم مدعی قهرمانی استقلال و نفت تهران مسابقه دارد. با اینکه استقلالی ها امید چندانی به قهرمانی ندارند اما همچنان برای کسب امتیاز لیگ قهرمانان آسیا تلاش می کنند. اما اگر جدول در روزهای پایانی دست نخورده باقی ماند بازی هفته پایانی تبریزی ها با نفت تهران احتمالا فینال لیگ چهاردهم خواهد بود.

۲. نفت تهران ۴۸ امتیاز

تیم خوب نفت تهران نیز در دو بازی اخیر خود در لیگ نتیجه را به رقبای خود واگذار کرد تا به رده دوم جدول سقوط کند. بازیهای نفت تهران تا هفته پایانی به این شرح است:

هفته ۲۷: نفت تهران- ملوان

هفته ۲۸: پدیده مشهد-  نفت تهران

هفته ۲۹: نقت تهران- صبای قم

هفته ۳۰: تراکتورسازی – نفت تهران

حالا باید منتظر ماند و دید نفتی ها مربی جوان خود می توانند نتایج خوب گذشته را در ۴ هفته پایانی تکرار کنند یا نفت همراه با مربی جوانش از کورس قهرمانی جا خواهد ماند.

۳. سپاهان اصفهان ۴۷ امتیاز

سپاهانی ها نیز توانستند با دو برد در دو هفته اخیر در کورس قهرمانی قرار گیرند. حسین فرکی که مدتها دستیار برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس بود توانست تیم بحران زده پرسپولیس را ۲ بر ۱ در آزادی شکست دهد تا همچنان برای دومین قهرمانی اش همراه سپاهان در لیگ برتر تلاش کند. بازیهای سپاهان در هفته های پایانی از این قرار است:

هفته ۲۷: سپاهان – راه آهن

هفته ۲۸:  استقلال خوزستان – سپان

هفته ۲۹:  نفت مسجد سلیمان- سپاهان

هفته ۳۰: سپاهان – سایپا

به نظر می رسد سپاهانی ها با داشتن بازی های راحت تری نسبت به رقبای بالادستی خود امیدوارند در صورت لغزش هرکدام خودشان را به صدر جدول برسانند.

۴. فولاد خوزستان ۴۷ امتیاز

شاگردان « دراگان اسکوچیچ» توانستند در هفته ۲۵ نفت تهران را شکست دهد و با شکست دیگر نفتی لیگ برتر یعنی نفت مسجد سلیمان خودش را در جمع ۴ تیم مدعی لیگ قرار دهد فولادی ها نسبت به سپاهان بازی های سخت تری در روزهای پایانی دارند.

هفته ۲۷: فولاد – ذوب آهن

هفته ۲۸: ملوان- فولاد

هفته ۲۹: فولاد- پدیده مشهد

هفته ۳۰: صبای قم- فولاد

۵. استقلال تهران ۴۳ امتیاز

چهار امتیاز اختلاف آبی پوشان با تیم چهارم لیگ باعث شده آنها امید چندانی به قهرمانی نداشته باشند و بیشتر برای کسب سهمیه آسیا تلاش کنند اما با این حال استقلالی ها هنوز روی کاغذ این شانس را دارند که با قلعه نویی قهرمان شوند.

هفته ۲۷: استقلال- پدیده مشهد

هفته ۲۸: صبای قم- استقلال

هفته ۲۹: استقلال- تراکتورسازی

هفته ۳۰: استقلال-  پرسپولیس

به نظر می رسد بازی استقلال  تراکتورسازی در هفته ۲۹ بر سرنوشت قهرمانی این تیم تبریزی تاثیر زیادی داشته باشد. استقلال در هفته آخر نیز یک جدال سنتی با رقیب دیرینه خود را دارد که اگر حتی از قهرمانی و کسب سهمیه آسیا جا بماند باید برای راضی کردن هوادارنش در این بازی نتیجه خوبی بگیرد.

۶. ذوب آهن اصفهان ۴۲ امتیاز

دیگر تیم مدعی اصفهانی نیز با یک امتیاز استقلال تهران را در جدول تعقیب می کند. ذوب آهن توانست هفته گذشته نفت را ۵ بر ۳ شکست دهد تا قدرت خود را نشان داده باشد. ذوبی ها در هفته ۲۷ با فولاد مدعی بازی دارند که باید برای بیشتر شدن شانس شان برای بالا رفتن از جدول این تیم را در فولادشهر شکست دهند.

هفته ۲۷: فولاد- ذوب آهن

هفته ۲۸: ذوب آهن- نفت مسجد سلیمان

هفته ۲۹: ذوب آهن- ملوان

هفته ۳۰ ذوب آهن – پدیده مشهد

اما تیم صبای قم را می توان یکی از سرنوشت ساز ترین تیم های لیگ چهاردهم دانست چرا که این تیم  در ۴ هفته پایانی با ۳ مدعی قهرمانی بازی دارد. صبای قم در سه هفته پایانی به ترتیب با تیم های  استقلال، نفت و فولاد بازی دارد که می تواند در صورت کسب هرنتیجه ای در مقابل این تیم ها جدول لیگ را تغییر دهد.

نظر شما چیست؟

شما کاربران گرامی می توانید با ارسال نظرات خود ذیل این خبر در این بحث مشارکت کرده و در رابطه با «قهرمان لیگ چهاردهم فوتبال» نظرات خود را با خوانندگان ما درمیان بگذارید

 پ